خانه تکنولوژي افزایش کارایی کشاورزی گلخانه‌ای با فیلم حاوی نقاط کوانتومی

افزایش کارایی کشاورزی گلخانه‌ای با فیلم حاوی نقاط کوانتومی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
green house film

شرکت یوبی‌کیودی فیلم حاوی نقاط کوانتومی ارائه کرده که از آن در شیشه‌های گلخانه‌ها استفاده می‌شود. این شیشه‌ها با تبدیل برخی از طول موج‌های فرابنفش به طول موج مفید‌تر برای گیاه، کارایی کشاورزی گلخانه‌ای را بیش از 10درصد افزایش می‌دهند.

green house film

عرضه فیلم حاوی نقاط کوانتومی

شرکت یوبی‌کیودی (UbiQD) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری ‌نانو است. این شرکت اعلام کرد که محصول جدید خود- فیلم حاوی نقاط کوانتومی موسوم به UbiGro- را به بازار عرضه کرده‌است.

مت برگرین از مدیران شرکت یوبی‌کیودی می‌گوید: « ما فناوری نقاط کوانتومی ارزان، ایمن و قابل اعتماد ارائه کرده‌ایم که می‌توان از آن در گلخانه‌ها استفاده کرد. استفاده از این فیلم‌ها موجب می‌شود تا طول ‌موج‌های عبوری از شیشه تغییر کرده و کارایی کشاورزی گلخانه‌ای بیش از 10درصد افزایش یابد. همچنین کیفیت محصول نیز بهبود می‌یابد.»

 

افزایش کارایی کشاورزی گلخانه‌ای

UbiGro اولین محصول از این نوع است که به سادگی در گلخانه‌ها نصب شده و قابل استفاده خواهد بود. این فیلم در حال حاضر در 5 گلخانه‌ی تجاری در نیومکزیکو، اورگان و کلرادو نصب شده و نتایج مثبتی به‌دست آمده است.

بسیاری از عوامل مؤثر در کشاورزی گلخانه‌ای را می‌توان دستکاری و بهینه‌سازی کرد. تابش نور خورشید در فصل‌ها و اقلیم‌های مختلف، متفاوت است. تنها راه کنترل تابش نور به گلخانه‌ها، استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های ویژه و گرانقیمت است.

UbiGro حاوی نقاط کوانتومی از جنس مس است که می‌تواند نور خورشید را فیلتر و برای استفاده در گلخانه‌ها بهینه کند. شیشه‌های حاوی این فیلم می‌توانند بخش فرابنفش، آبی و سبز نور خورشید را به تابش نارنجی تبدیل کنند که برای گیاه مفیدتر است.

آژانس حفاظت از محیط زیست اروپا (EPA) تأییدیه‌ی تولید صنعتی نقاط کوانتومی را به شرکت یوبی‌کیودی اعطا‌ کرده‌است.

هانتر مک‌دانیل می‌گوید: « این تأییدیه موجب شده تا ما بتوانیم تولید خود را از مقیاس تحقیق و توسعه به مقیاس صنعتی وارد کنیم. ما خوشحالیم که می‌توانیم از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی در صنعت کشاورزی گلخانه تأثیرگذار باشیم.»

شرکت یو‌بی‌کیودی در لو‌س‌آلموس واقع شده و در حوزه‌ی تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم فعالیت دارد. این شرکت به دنبال استفاده از نقاط کوانتومی در دستکاری نور خورشید و تولید پنجره‌های هوشمند است.

منبع : UbiQD Of Los Alamos Launches Quantum Dot Greenhouse Film Product

        ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است