خانه خبر ساخت بومی رنگ محافظ در برابر امواج الکترومغناطیسی

ساخت بومی رنگ محافظ در برابر امواج الکترومغناطیسی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Magnetic Hydrogel

مرجع پلیمر در بازار ایران: فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت رنگ محافظ در برابر امواج الکترومغناطیسی شدند.

انتشار و تداخل امواج نه تنها برای تجهیزات الکترونیکی مزاحمت ایجاد می‌کند، بلکه برای سلامت جوامع بشری نیز مضر است. سیستم‌های راداری، امواج مایکروویو، رادیویی و پست‌های فشار قوی بر روی سلامتی افرادی که در نزدیکی این ایستگاه‌ها زندگی می‌کنند، اثرات نامطلوب دارند.

Magnetic Hydrogel

محافظت از تداخل الکترومغناطیسی (EMI shielding) به بازتاب یا جذب امواج الکترومغناطیسی توسط یک ماده اشاره دارد که به عنوان یک سپر در برابر امواج عمل می‌کند. استفاده از رنگ ضد امواج، یک روش حفاظتی مهم است که می‌تواند به میزان زیادی اثر امواج الکترومغناطیسی را کاهش دهد.

رنگ محافظ در برابر امواج الکترومغناطیسی

رنگ  SUPER SHIELD-N-۱۳۲ ساخته شده در شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، یک رنگ رسانای الکتریکی تک جزیی ترموپلاست است که برای اعمال بر روی تمام سطوح به منظور حفاظت EMI فرموله شده است.

این رنگ محافظ، برای استفاده در منازل مسکونی، اتاق‌های جراحی و بخش‌های مختلف پزشکی، آزمایشگاه‌ها و ساختمان‌هایی که دارای دستگاه‌های حساس به نویز هستند، مناسب است.

همچنین به راحتی و با استفاده از تجهیزات استاندارد معمولی رنگ‌کاری مانند قلم‌ مو، غلطک و اسپری و با حداقل زمان خشک شدن، قابل استفاده بر روی سطوح است. انتخاب پیگمنت‌های مناسب با اندازه زیر یک میکرون و شکل ویژه آن و نیز، فناوری فرآیند تولید این رنگ، باعث افزایش کیفیت این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه شده است، از جمله اینکه این رنگ به مدت طولانی قابل نگهداری بوده و برخلاف نمونه‌های دیگر، فاقد ته‌نشینی ذرات است.

همچنین در مقایسه با نمونه‌های محدود داخلی، دارای اثر حفاظتی به مراتب بالاتری است که میزان استفاده از این رنگ را کاهش می‌دهد و قیمت آن نیز حدود یک پنجم نمونه‌های خارجی است.

بر اساس اعلام شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مقاومت سایشی مناسب، قابل استفاده در سطوح داخلی، خارجی و مقاوم در برابر رطوبت و شرایط مختلف آب و هوایی، دارای چسبندگی خوب به سطوح مختلف مانند سطوح پلیمری، سیمانی، سطوح ساختمانی و غیره، خشک شدن سریع در دمای محیط و میزان پوشش‌دهی هفت تا ۱۰ متر مربع به ازای هر لیتر در سطح، از جمله ویژگی‌های این رنگ است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است