خانه خبر برنامه آرامکو برای اختصاص 70% تولید نفت خود برای تولید محصولات پتروشیمی

برنامه آرامکو برای اختصاص 70% تولید نفت خود برای تولید محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
aramco

مرجع پلیمر در بازار ایران: امین ناصر، مدیر عامل شرکت سعودی آرامکو، که در سیزدهمین نشست سالانه انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج‌فارس (GPCA) در دبی صحبت می کرد؛ اظهار داشت: برنامه داریم به عنوان یک راهبرد بلندمدت در آینده بتوانیم 70 درصد از نفت خام تولیدی خود را برای تولید محصولات پتروشیمی به کار گیریم.

aramco

ناصر در حاشیه این انجمن ادامه داد: ما باید فناوری مورد نیاز به منظور استفاده از نفت خام برای تولید محصولات پتروشیمی را توسعه بخشیم.

اگر چه وی زمانبندی دقیقی برای دستیابی به هدف یادشده ارائه نکرد. عربستان سعودی در حال حاضر روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت خام تولید می کند.

در تاریخ اول نوامبر امسال، سعودی آرامکو اعلام کرد که با همکاری غول پتروشیمی عربستان، سابک، ینبوع در ساحل غربی این کشور را به عنوان سایت احداث یک مجموعه تبدیل نفت خام به محصولات شیمیایی (crude oil to chemicals complex) برگزیده است.

این مجموعه که آرامکو آن را در نوع خود بی مانند می نامد؛ قادر خواهد بود روزانه 400 هزار بشکه نفت خام را برای تولید سالانه 9 میلیون تن محصولات مختلف پتروشیمی و روغن های پایه (base oils) فرآوری کند. انتظار می رود تولید در مجموعه یادشده در سال 2025 میلادی کلید بخورد.

این دو شرکت از ماه ژوئن سال 2016 میلادی مشغول مطالعات مرتبط با فناوری ساخت این مجموعه بوده اند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است