خانه علمی پژوهشی نانوالیاف مزین به نانوذرات برای تولید پیل‌ سوختی

نانوالیاف مزین به نانوذرات برای تولید پیل‌ سوختی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
NANOPARTICLES ARE VISIBLE ON THE SURFACE OF A FUEL CELL

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان با استفاده از الکتروریسندگی موفق به تولید نانوالیاف مزین به نانوذرات شدند و سپس از آن برای تولید پیل سوختی استفاده کردند. عملکرد این پیل سوختی نسبت به پیل‌های رایج بسیار بهتر است.

NANOPARTICLES ARE VISIBLE ON THE SURFACE OF A FUEL CELL

پژوهشگران روشی ارزان برای وارد کردن نانوذرات به محصولات مختلف ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان ادوات ذخیره‌ی‌ انرژی یا تست‌های تشخیص طبی ساخت. این فرآیند می‌تواند توسعه‌ی ادوات، مواد و فناوری‌های جدید را تسریع کند؛ ادواتی که در آن از نانوذرات استفاده شده‌است. نانوذرات ترکیباتی با ابعاد بسیار کوچک نسبت به مواد رایج هستند و به این دلیل، خواص منحصر به فردی در آن‌ها وجود دارد.

نانوالیاف مزین به نانوذرات

محققان این پروژه نشان دادند که با استفاده از الکتروریسندگی می‌توان الیاف حاوی نانوذرات تولید کرد؛ الیافی که قادرند بدون نیاز به احتراق، سوخت را به الکتریسیته تبدیل کنند. این ابزار با استفاده از رشته‌های الیاف ساخته شده‌است؛ رشته‌هایی که روی آن با نانوذرات مزین شده‌است. وجود این نانوذرات در سطح رشته‌ها موجب می‌شود تا مساحت سطحی ماده افزایش یافته و امکان تماس بیشتری میان اکسیژن هوا و مواد سوختی وجود داشته باشد که این موضوع موجب افزایش کارایی می‌شود.

محققان دانشگاه ادینبورگ و مؤسسه‌ی ملی کالیفرنیا با استفاده از دستگاه الکتروریسندگی عاری از نازل، موفق به ساخت پیل سوختی شدند. در این روش یک مخزن مدور حاوی سیال وجود دارد که به آن ولتاژ و دما اعمال می‌شود. نانوالیاف تولید شده از این سیال روی سطح مخزن داغ قرار می‌گیرد. زمانی که الیاف خنک شدند، تشکیل نانوبلور می‌دهند که قطعه‌ای از پیل سوختی است. این نانوبلورها مساحت سطحی بالایی دارند.

آزمون‌های انجام شده روی این پیل سوختی نشان می‌دهد که عملکرد بهتری نسبت به پیل‌های رایج دارند. چنین پیل‌هایی را نمی‌توان به سادگی با روش‌های رایج تولید کرد. رابرت راداسی از دانشگاه ادینبورگ که رهبر این تیم تحقیقاتی است، می‌گوید: «راهبرد الکتروریسندگی ما بسیار سریع و ارزان است و می‌توان با استفاده از آن نانومواد با مساحت سطحی بالا تولید کرد.»

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان در نشریه‌ی Nature Communications منتشر و حمایت مالی آن توسط وزارت انرژی انجام شده‌است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است