خانه تکنولوژي نانوکامپوزیتی که باعث افزایش عمر تجهیزات معدن می شود

نانوکامپوزیتی که باعث افزایش عمر تجهیزات معدن می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Mining facilities

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت فرست‌گرافن با افزودن گرافن به پلیمر، نانوکامپوزیتی ساخته است که از آن می‌توان به‌منظور افزایش عمر تجهیزات معدن استفاده کرد. فرست‌گرافن از این نانوکامپوزیت برای تولید سطل‌های معدن استفاده کرده و آن‌ها را در اختیار شرکت نیوژن قرار داده‌است.

Mining facilities

 

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) اعلام کرد که محصولی موسوم به PureGraph را با موفقیت در صنعت معدن مورد استفاده قرار داده‌است. فرست‌گرافن در گزارش خود اعلام کرد که با استفاده از این محصول می‌توان عمر تجهیزات مورد استفاده در صنعت معدن را افزایش داد که برای این کار گرافن تولید شده توسط فرست‌گرافن وارد پلیمر شده و از این پلیمر برای ساخت تجهیزات معدن استفاده می‌شود.

استفاده از این پلیمر تقویت

این شرکت با استفاده از این پلیمر تقویت شده سطل‌هایی تولید کرده که عمر بالاتری نسبت به سطل‌های رایج دارند. در این گزارش آمده است که پیورگرافن به راحتی در رزین پلیمر حل و موجب افزایش استحکام محصول نهایی شده‌است. آزمون‌های اولیه توسط گروه نیوژن (newGen) با هدف تولید لایه‌های پلی‌اورتان به‌منظور استفاده در تجهیزات معدن، انجام شده‌است.

تجهیزات مورد استفاده در معادن به دلیل شرایط سخت شغلی به سرعت دچار فرسایش می‌شوند؛ به همین دلیل معمولاً روی سطح این تجهیزات را با لایه‌های محافظ می‌پوشانند تا از گزند خوردگی مصون بمانند، اما این لایه‌های محافظ نیز باید به‌صورت منظم تعویض شوند.

از ماه ژوئن سال جاری میلادی، دو شرکت فرست‌گرافن و نیوژن با هدف افزودن گرافن به لایه‌های پوششی تجهیزات، همکاری مشترکی را آغاز کرده‌اند. این دو شرکت معتقدند که نتایج آزمون‌های اولیه موفقیت‌آمیز بوده و گرافن توانسته استحکام تجهیزات را بهبود دهد.

بن واکر از شرکت نیوژن می‌گوید: «ما از این که در زمینه‌ی استفاده از گرافن در تجهیزات معدن پیشرو هستیم، بسیار خوشحالیم. این همکاری مشترک با افراد خبره در شرکت فرست‌گرافن بسیار عالی بود تا در اولین گام، برای تأمین نیاز مشتریان، فناوری جدیدی ارائه کنیم که کارایی مواد را بهبود دهد.»

در حال حاضر از این کامپوزیت برای ساخت سطل‌ معدن استفاده شده و در حال حاضر 12 سطل با ظرفیت 2.2 متر مربع در هر ساعت با این فناوری آماده شده‌است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است