خانه خبراخبار اقتصادی تداوم روند نزولی قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیا و اروپا

تداوم روند نزولی قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیا و اروپا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار نزولی

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیا و اروپا از نیمه دوم اوت در میان عرضه کافی و میل به خرید اندک، روند نزولی خود را حفظ کرده‌اند. از سوی دیگر، بازارهای آمریکا به دلیل فعالیت محدود، عمدتاً شاهد روند ثابت قیمت‌ها بوده‌اند.

بازار نقدی اروپا در هفته گذشته افت قابل‌توجهی را ثبت کرد. داده‌های شاخص قیمت chemObris نشان می‌دهد که قیمت‌های نقدی شمال غربی اروپا (FD) به کمترین میزان خود از ژانویه 2017 رسیده‌اند.

افت اخیر عمدتاً ناشی از عرضه بالا در میان سطح پایین رودخانه راین بود که از حرکت کشتی‌ها جلوگیری می‌کند.

India Petrochemical Plant

تقاضای ضعیف اتیلن در آسیا

به همین ترتیب، قیمت‌های اتیلن در آسیا به دلیل تقاضای ضعیف در میان ذخایر بالا پیش از پایان سال و همچنین روند نامناسب بازارهای صنایع پایین‌دستی، به کمترین میزان خود از اوت 2017 رسیدند. از شروع روند نزولی در اواخر اوت، میانگین هفتگی قیمت‌های نقدی آسیای دور (CFR) 310 دلار در هر تن، یا 22 درصد، کاهش یافتند.

در بخش تولید، پیش‌بینی می‌شود که شرکت Lotte Chemical به دنبال تعطیلات 40 روزه کراکینگ خود، از اواخر این ماه فعالیت خود را به‌طور مجدد آغاز کند، درحالی‌که شرکت‌های YNCC و LG Chem کره جنوبی در حال آماده‌سازی برای بازگشت به تولیدات خود از ماه آینده می‌باشند. کراکینگ SECCO چین از واحدهایی است که برنامه دارد در نوامبر به تولیدات خود بازگردد.

در این میان، بعد از روند کاهشی کوتاه‌مدت که سیر صعودی را به مدت تقریبی سه ماه دنبال کرد، قیمت‌های نقدی اتیلن در آمریکا در دو هفته گذشته ثابت بوده‌اند. فعالیت‌های تجاری در میان پیش‌بینی‌ها از احتمال بالا بودن عرضه با نزدیکی به پایان سال، اندک بود، و هم‌زمان کراکینگ اتان جدید شرکت Sasol در دریاچه چارلز در لوئیزیانا، تقریباً برای شروع فعالیت خود آماده است.

اگرچه روند اتیلن در این هفته در آمریکا ثابت بود، قیمت‌های اتان در قیمت‌گذاری‌های نفت خام سیری نزولی را دنبال کردند، و بعد از رسیدن به بیشترین میزان خود در چند سال گذشته در ماه سپتامبر، به روند نزولی خود ادامه دادند. طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، از زمانی که روند نزولی در سه هفته گذشته آغاز شد، میانگین قیمت‌های نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در حدود 5 دلار در هر بشکه کاهش یافتند و به 70 دلار در هر بشکه رسیدند.

منبع: پتروتحلیل

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است