خانه خبر استفاده بهینه از خوراک گاز با اجرای۳۰ طرح پتروشیمی

استفاده بهینه از خوراک گاز با اجرای۳۰ طرح پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical-Units foregin

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از شانا: مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اجرای نزدیک به ۳۰ طرح همسو با تکمیل زنجیره ارزش و تنوع سبد محصولات صنعت پتروشیمی خبر داد.علی‌محمد بساق‌زاده در این باره گفت: تکمیل زنجیره ارزش از سیاست‌های اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و به این مساله در سال‌های اخیر بیش از پیش توجه شده است.

Petrochemical-Units foregin

استفاده بهینه از خوراک گاز

وی افزود: همسو با این سیاست، سعی ما این است که در پروژه‌های جدید، تنوع محصول بیشتری را شاهد باشیم و تولیدات نهایی به‌صورت زنجیره باشد. مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: به همین منظور بالای ۱۸ پروژه GTX که از گاز، پروپیلن تولید می‎کند تعریف کرده‌ایم که در مرحله آغاز اجرا در چابهار و قشم قرار دارند.بساق‌زاده با اشاره به تعریف ۱۰ واحد PDH که از گاز پروپان، پلی پروپیلن تولید می‌کند، عنوان کرد: این طرح‌ها همسو با استفاده بهینه از خوراک گاز برای تکمیل زنجیره مواد پتروشیمی در مناطق عسلویه و ماهشهر در حال اجراست.

وی با اشاره به افتتاح دو طرح جدید پتروشیمی در ماه‌های اخیر گفت: با توجه به پروژه‌هایی که در دست اقدام داریم تا پایان امسال چند پروژه دیگر راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم هر سال شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های جدید باشیم.مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: خوشبختانه پروژه‌های در دست اجرا بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند که از جمله می‌توان به پتروشیمی لردگان، الفین ایلام، پتروشیمی میاندوآب، متانول کاوه و فاز یک بوشهر اشاره کرد.

بساق‌زاده با بیان اینکه تولید تجاری پروژه متانول کاوه به زودی آغاز می‌شود و شاهد افتتاح آن خواهیم بود، تصریح کرد: دیگر پروژه‌ها نیز با سرعت مناسبی در حال پیگیری است. وی به تاثیر تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در دوره‌ قبل تحریم‌ها که همه‌جانبه بود، آمریکا، اروپا و شورای امنیت ما را تحریم کردند. با این حال صنعت پتروشیمی تحت‌الشعاع قرار نگرفت و تولید آن بیشتر شد، ضمن اینکه هم‌اکنون شرایط بهتری نسبت به تحریم‌های گذشته داریم و کارها با سرعت در حال پیشرفت است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است