خانه خبر تولید دماسنج باریک‌تر از مو با مداری از پلیمر برای نظارت بر سلامت نوزاد

تولید دماسنج باریک‌تر از مو با مداری از پلیمر برای نظارت بر سلامت نوزاد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
دماسنج پلیمر

محققان دانشگاه توکیو با همکاری دانشگاه تگزاس یک حسگر گرمایی میکرونازک تولید کرده‌اند که می‌تواند بطور مستقیم به پوست متصل شده و بطور بالقوه برای نظارت بر سلامت نوزادان یا حتی ارائه راحتی بیشتر به لباس‌های ورزشی بکار گرفته شود.دماسنج پلیمر

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران ، به گفته محققان، این دستگاه که درون یک فیلم فوق کوچک قرار گرفته می‌تواند برای اندازه‌گیری دمای هدف بین 25 تا 50 درجه سلسیوس که شامل دمای بدن انسان نیز هست، مورد استفاده قرار بگیرد.

این مدار الکترونیکی ساخته شده از گرافیت و پلیمر اکریلات نیمه بلورین تنها 15 میکرومتر یا یک چهارم موی انسان ضخامت دارد.

به گفته محققان، می‌توان حسگرها را بر روی چسب زخم چاپ کرد و برای نظارت بر دمای بدن بکار برد. برای مثال اعمال یک چسب بطور مستقیم بر روی زخم یا پس از جراحی می‌تواند در صورت عفونی شدن زخم با شناسایی تغییرات محلی در دما هشدار دهد.

این مواد ارزان‌ قیمت بوده و بطور گسترده در تولیدات مورد استفاده هستند. محققان تصور می‌کنند که این دماسنج تا سه سال آینده برای کاربرد عملی وارد بازار شود.

تیم تحقیقاتی این حسگر را با قرار دادن مستقیم آن بر روی ریه یک موش و اندازه‌گیری دمای اندام آزمایش کرد. این دستگاه با موفقیت توانست تغییرات دوره‌ای در دمای 0.1 درجه سانتیگراد ریه را در زمان تنفس حیوان اندازه‌گیری کند که نشانگر قابلیت دستگاه در نظارت بر علائم حیاتی بدن در مطب پزشکان است.

این یافته‌ها در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است