خانه اقتصادی تولید صنعتی نانوعایق صوتی نازک و سبک آغاز شد

تولید صنعتی نانوعایق صوتی نازک و سبک آغاز شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
sound isolator

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نگین رز سپاهان عایق صوتی جدیدی موسوم به رز سینتکست را تولید کرد. این محصول که ضخامت بسیار کمتر و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به پشم سنگ دارد، یکی از خروجی‌های برنامه نانومچ است.

sound isolator

شرکت نگین رز سپاهان عایق صوتی جدیدی مبتنی بر فناوری‌ نانو را به بازار عرضه کرد. رز سینتکست، به‌عنوان محصولی جدید در این زمینه، تمام نیازهای فنی و عملکردی در راستای کاهش صداهای ناخواسته یا نوفه را برطرف می‌سازد.

پروژه عایق صوتی

پروژه ساخت این عایق در سال 1395 تحت پوشش برنامه نانومچ قرار گرفت تا با استفاده از حمایت‌های این برنامه بتواند مسیر تجاری‌سازی را طی کند.

در این محصول دانش بنیان سازه‌های الیافی بی‌بافت با مواد نانو به شیوه‌ای مناسب پوشش داده شدند تا خواص عایق‌بندی صوت ایجاد شود.این عایق نتیجه شش سال تحقیق و توسعه علمی بوده و خواصی نظیر انعطاف­پذیری بالا، نصب آسان و قابلیت آبگریزی را ارائه می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های این عایق می‌توان به مواردی نظیر جذب و افت انتقال صوت، آبگریزی، عدم اشتعال یا کندکنندگی آتش، زیبایی ظاهر به دلیل قابلیت رنگ پذیری و چاپ با طرح های متنوع، عدم ایجاد اثر منفی برای محیط و نصاب، ضخامت کمتر از 1 سانتی متر، انعطاف‌پذیری، حمل و نقل آسان، قابلیت برش به شکل دلخواه، عدم انتشار گاز سمی یا بو، عدم رشد میکروب، کاهش پِرتی فضای داخلی پس از نصب نسبت به محصولات مشابه اشاره کرد.در مقایسه با پشم سنگ با ضخامت یکسان، این عایق عملکرد بسیار بهتری دارد.

این محصول برگزیده‌ی جشنواره برترین‌های نانو در سال 1396، علاوه بر تاییدیه‌ی نانومقیاس ستاد نانو، تاییدیه‌ی آزمون‌های خواص صوتی از دانشگاه شریف و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را نیز دارا است.

قابل ذکر است که پذیرش اولیه‌ی ثبت پتنت این فناوری در آمریکا انجام شده و در داخل کشور نیز این فناوری به صورت پتنت به ثبت رسیده‌است.

شرکت نگین رز سپاهان ظرفیت روزانه بیش از 10 هزار متر مربع تولید ساختارهای الیافی بی‌بافت و فرآیند پوشش دهی آن‌ها با مواد نانوی مورد نیاز، پتانسیل بالایی برای تولید این عایق‌ها در اختیار دارد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است