خانه خبراخبار علمی پژوهشی حذف آلاینده‌های رنگی با نانوکامپوزیت‌های پلیمری محققان کشور

حذف آلاینده‌های رنگی با نانوکامپوزیت‌های پلیمری محققان کشور

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققان با استفاده از نانو کامپوزیت‌ها روشی را برای حذف آلاینده‌های رنگی از محیط زیست ارائه کردند.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران ( پلیم پارت) و به نقل از ایسنا، آلودگی‌های محیطی مهمترین مسائل دنیای مدرن هستند که عمده‌ترین این آلوده‌کننده‌ها رنگ‌های آلی و مصنوعی هستند؛ چراکه رنگ‌ها در برابر گذشت زمان، نور خورشید و رفتارهای شیمیایی و بیولوژیکی پایدار و مقاوم می‌شوند.

از این رو مقادیر کمی از آنها برای آبزیان خطرناک و فعل و انفعالات ناشی از آنها سرطان‌زا، جهش‌زا و آلرژی‌زا است؛ بنابراین حذف رنگ قبل از دفع فاضلاب امری ضروری است.

بر این اساس محققان کشور در پروژه‌ای با عنوان “حذف آلاینده‌های رنگی از محیط زیست بوسیله نانوکامپوزیت‌های پلیمری” اقدام به تهیه نسل جدیدی از نانوکامپوزیت‌های پلیمری بر پایه آکریل آمید و آکریلیک اسید و بررسی توانایی آنها در حذف برخی از این آلاینده‌ها کردند.

تهیه پلیمرهای جاذب مواد رنگی، تهیه نانوکامپوزیت‌های پلیمری بر پایه هیدروژل‌ها، بررسی توانایی جذب آلاینده‌های محیطی پلیمرها و نانوکامپوزیت‌های آنها و بررسی خواص سنیتیکی جذبی مواد سنتز شده از جمله اهداف اجرای این تحقیق به شمار می‌رود.

این محققان در این تحقیق به نانو کامپوزیت‌هایی دست یافتند که قادر به حذف آلاینده‌های زیست محیطی در صنایع نساجی، فرش، کشاورزی، مواد غذایی، استفاده دارویی و مواد آرایشی و کاغذسازی است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این طرح با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اجرایی شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است