خانه علمی پژوهشی استفاده از پلی اتر سولفون های جدید در تولید ساختارهای ساندویچی داخلی هواپیما

استفاده از پلی اتر سولفون های جدید در تولید ساختارهای ساندویچی داخلی هواپیما

توسط admin
0 نظرات
Sandwich Structure

مرجع پلیمر در بازار ایران: با تولید پلی اتر سولفون های شرکت BASF با نام تجاری Ultrason® E قدم بزرگی در راستای کمک به تولیدکنندگان قطعات داخلی هواپیما برداشته شده است. تولید این ماده به این تولیدکنندگان کمک می کند تا قدم های سریعتری را در راستای تولیدات با کیفیت خود بردارند.

یکی از نکات حائز اهیمت تولید این محصول این است که با استفاده از آن می توان اجزای مختلف ساختارهای ساندویچی را ساخت. این مساله چرخه ی تولید را کوتاه تر کرده و از هزینه های تولید می کاهد. ساختار ساندویچی از یک هسته ی فومی و لایه های حاوی الیاف کربن ساخته شده که تمامی این ساختار با استفاده از Ultrason® E قابل تولید می باشد. تولیدات ساختارهای ساندویچی این امکان را ایجاد می کند که وزن اندک و در عین حال سفتی خمشی بالایی حاصل شود.

تلفیق ۳۰ درصدی الیاف کربن با پلاستیک بی ریخت با قابلیت تحمل دمایی زیاد Ultrason® E، استحکام مکانیکی خارق العاده ای از دمای ۱۰۰- تا ۲۰۰+ درجه ی سلسیوس ایجاد می شود.

محصول Ultrason تولیدی نیازهای مرتبط با استاندارهای احتراق پذیری و رهایش حرارت (آتش، دود و سمیت) را مرتفع می سازد. این ماده بدون وجود هرگونه افزودنی دارای خاصیت تاخیراندازی شعله بوده به این معنی که ذاتا تاخیرانداز شعله می باشد.

به دلیل این ویژگی های منحصر به فرد شرکت سوییسی تامین کننده ی قطعات داخلی هواپیما به نام Diab از پلی اتر سولفون های تولیدی شرکت BASF برای ساخت هسته های فومی با چگالی های مختلف استفاده می نماید.

نام تجاری Ultrason مربوط به محدوده ی تولیدات شرکت BASF  با نام های پلی اتر سولفون (Ultrason® E)، پلی سولفون (Ultrason® S) و پلی فنیل سولفون (Ultrason® P) می باشد.

از این محصولات برای ساخت اجزای سبک وزن در قطعات الکترونیکی، خودروها و صنایع هوایی استفاده می شود. این مواد گرمانرم قادرند تا دمای 220 درجه ی سلسیوس تحمل داشته بدون اینکه دچار هیچگونه تغییرات ساختاری گردند. این مواد همچنین دارای مقاومت شیمیایی بسیار خوبی نیز می باشند.

از این مواد همچنین در ساخت غشاهای فیلتر آب نیز استفاده می شود. این مواد قادرند در تماس با آب و مواد غذایی قرار گیرند. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد بر شمرده شده، این مواد قادرند جایگزین مواد گرماسخت، فلزات و سرامیک ها شوند.

منبع: ایران پلیمر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است