خانه خبر ساخت نمایشگر قابل پوشیدن با ترکیب پلیمر و فلز

ساخت نمایشگر قابل پوشیدن با ترکیب پلیمر و فلز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران : ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو،محققان بلژیکی موسسه imec با همکاری چند مرکز تحقیقات مختلف موفق به ساخت اولین ترانزیستور لایه نازک انعطاف پذیر شدند که می تواند برای ساخت نمایشگر روی منسوجات مورد استفاده قرار گیرد، این دستاورد محققان مسیر تولید نمایشگرهای قابل پوشیدن را هموار می کند.پلیمر

ادوات قابل پوشیدن

ادزگر اسمیت از محققان این پروژه گفت : ادوات قابل پوشیدن نظیر نمایشگرهای رصد سلامت امروزه تبدیل به ابزارهای رایج در زندگی مردم شده است، در حال حاضر این ادوات به صورت جداگانه ساخته شده و مردم برای استفاده از ان باید آن را به بدن خود متصل کنند.

وی بیان کرد:محققان به دنبال ادغام این فناوری ها با منسوجات بوده تا در نهایت البسه ای با قابلیت رصد سلامتی ساخته شود، در صورت ساخته شدن چنین منسوجات مردم رغبت زیادی به استفاده از آنها پیدا خواهند کرد ودر نهایت کیفیت زندگی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند، اولین گام برای ساخت چنین ابزارهایی، تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر است.

اسمیت بیان کرد: ادوات قابل پوشیدن می تواند وضعیت سلامت فرد را به صورت دائمی رصد کند، برای ساخت چنین ابزاری ما از یک فناوری پتنت شده توسط imec استفاده کرده ایم ، در این فناوری روشی برای ادغام قطعات الکترونیکی با الیاف منسوجات ارائه شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگر کاملا انعطاف پذیر بوده و می توان آن را کشید، برای ساخت این نمایشگر از زیرلایه پلی ایمید استفاده شده که درون یک ساختار لاستیکی کپسوله شده است، تمام مواد و روش های مورد استفاده در این پروژه برای صنایع شناخته شده بوده و آنها می توانند از این مواد و روش ها برای تولید صنعتی این نمایشگرها استفاده کنند.
اسمیت یادآور شد: این نمایشگر حاوی LEDهای بسیار کوچکی است که روی سطح اکسید روی، گالیم، ایندیم قرار گرفته است و در آن از دو ترانزیستور و یک خازن استفاده شده است.

ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است