خانه علمی پژوهشی ساخت پلاستیک صنعتی بسیار با دوام برای طیف گسترده ای از کاربردها

ساخت پلاستیک صنعتی بسیار با دوام برای طیف گسترده ای از کاربردها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

مرجع پلیمر در بازار ایران: تیم تحقیقاتی دانشگاه ویکتوریا (کانادا) موفق به طراحی پلاستیک صنعتی بسیار با دوامی شده که می تواند در طیف گسترده‌ای از کاربردها شامل خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

پلیمر

از آنجاییکه در مسیر ساخت یک وسیله نقلیه با شرایط بهینه در مصرف انرژی، وزن همیشه بالاترین اولویت را دارد، تیمی از محققین کانادایی موفق به ساخت پلاستیک صنعتی بسار مقاومی شده اند که در تحقق این هدف، قطعا” موثر خواهد بود. این پلاستیک  می تواند جایگزین فلز شود و به کمک آن وسایل نقلیه سبک تر و کارآمدتر خواهند شد.

(Polydicyclopentadiene (PDCPD یک پلاستیک فوق العاده قوی است که در وسایل نقلیه سنگین ساخت و ساز، بیل مکانیکی و ماشین برفی، استفاده می شود. اما این ماده چند مشکل عمده دارد که استفاده از آن را برای کاربردهای متنوع غیر جذاب می کند. این ماده علاوه بر داشتن بوی نامناسب و مقاومت در برابر چسبندگی، قابلیت به تغییر خواص را نیز ندارد.

این گروه محقق که در زمینه مواد شیمیایی کار می کنند. با افزودن یک دسته شیمیایی اضافی بر روی ساختار مولکولی این پلیمر، علاوه بر زمینه سازی را برای ساخت مواد قابل بازیافت، موفق به حل اشکالات فوق شدند. در عین حالیکه این تغییر بر استحکام و توانایی قابل توجه  این پلیمر در برابر درجه حرارت تا 400 درجه سانتیگراد تأثیر نامطلوبی نداشت.

منبع: https://www.uvic.ca/news/topics/2018+plastic-energy-vehicles-wulff+ring

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است