خانه اقتصادیگزارش و تحلیل رشد 5 هزار تنی حجم معامله پلیمرها نسبت به هفته قبل از آن

رشد 5 هزار تنی حجم معامله پلیمرها نسبت به هفته قبل از آن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report

مرجع پلیمر در بازار ایران: بورس کالا در هفته گذشته شاهد رشد حجم معاملات محصولات شیمیایی و پلیمرها بوده که هر دو این بازارها داده های مثبت و مهمی را نشان می دهد. موفقیت های بازار محصولات شیمیایی برجسته تر از بازار پلیمرهاست. در این هفته حجم معامله پلیمرها نزدیک به 5 هزار تن به نسبت هفته قبل از آن افزایش یافت و به 67 هزار و 888.84 تن رسید که بالاترین رقم در 3 هفته قبل از آن بوده است.

Report

این وضعیت؛ امیدواری به رشد مداوم حجم معاملات پلیمرها را افزایش داده ولی هنوز نمی توان به صراحت از ادامه رشد حجم معاملات صحبت کرده و انتظار رکوردشکنی این حجم را داشت. به دلایل مختلف حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا اندکی کاهش یافته و این نقد را باید مطرح کرد زیرا بازار به عرضه های بیشتری در حوزه پلیمری نیاز دارد.

ثبت بیش از 452 هزار تن تقاضا

به جز رشد حجم معامله پلیمرها؛ در طول هفته گذشته شاهد عرضه 69 هزار و 454 تن از انواع این گروه کالایی در بورس کالا بودیم که در برابر آن بیش از 452 هزار تن تقاضا به ثبت رسید. این وضعیت نشان می دهد که حجم تقاضای گسترده ای در بورس کالا و بازار آزاد برای اغلب گریدها وجود دارد که به مدیریت بازار نیاز دارد اگرچه ساده ترین رویکرد را باید در افزایش حجم عرضه ها جستجو کرد.

بازار محصولات شیمیایی در شرایط بهتر

در بازار محصولات شیمیایی نزدیک به 34 هزار تن از این محصولات مورد معامله قرار گرفت که نشان می دهد در بازار این محصولات هم شاهد رشد جدی حجم معاملات بودیم تا جایی که بیشترین حجم داد و ستد از آبان ماه سال گذشته تاکنون به ثبت رسید. این ویژگی مثبت را باید مهم ارزیابی کرد زیرا به افزایش توأمان حجم معامله پلیمرها و محصولات شیمیایی منجر شده است.

در بازار آزاد پلیمرها شاهد کاهش نرخ در ابتدای هفته و سپس افزایش نرخ در انتهای هفته گذشته بود. در این نوسان قیمت ها تفاوت نوسان بهای پلیمرها و نوسان نرخ در بازار دلار نمایان بود یعنی از اواسط تا اواخر هفته ، قیمت پلیمرها برعکس قیمت دلار نوسان کرده است.

بر اساس این گزارش ، دلیل این امر را باید در افزایش خرید به منظور صادرات به کشورهای همسایه به شمار آورد یعنی سخت گیری های صادراتی تاکنون تأثیر مشخص و دقیقی بر بازار داخلی بر جای نگذاشته و هنوز هم صادرات ادامه دارد اگرچه با افزایش هزینه ترخیص و افزایش ریسک آن همراه شده است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است