خانه تکنولوژي میکروباتری که می‌تواند هم منبع تولید انرژی و هم نمایشگر رنگی باشد

میکروباتری که می‌تواند هم منبع تولید انرژی و هم نمایشگر رنگی باشد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Micro Battery

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان چینی و هنگ‌کنگی با همکاری یکدیگر موفق به ترکیب آرایه‌ای از کاتد‌ها و آند‌های نیمه‌شفاف شدند و در نهایت با استفاده از الکترولیتی شفاف اقدام به ساخت اولین میکروباتری فتولومینسانس کردند. این باتری می‌تواند هم منبع تولید انرژی و هم نمایشگر رنگی باشد.

Micro Battery

این میکروباتری توسط چانیژی و همکارانش از دانشگاه سیتی هنگ‌کنگ طراحی و ساخته شده‌است. در این باتری از واکنش‌های اکسیداسیون و احیا همانند باتری‌های قلیایی استفاده می‌شود و یون‌ها از طریق الکترولیت به قطب‌ها می‌روند.

ساختار میکروباتری

در این میکروباتری، الکترود‌های به صورت ساندویچی هستند، به‌طوری که آند‌های مثبت و منفی روی سطح پلیمری شفاف قرار داده شده‌اند و کل این ساختار که صاف است، درون یک الکترولیت شفاف واقع شده‌است.

الکترولیت حاوی نقاط کوانتومی فلورسانس و ژلاتین که نور داخل آن نفوذ می‌کند است و این الکترولیت نقش فیلتر رنگی را ایفا می‌کند. فیلتر‌ها یکی از سه جزء اصلی نمایشگر‌های LCD هستند. نقاط کوانتومی در اثر تابش پرتو فرابنفش، نشر فلورسانس دارند. با تغیر بخش‌های فلورسانس، این باتری می‌تواند رنگ‌های قرمز، آبی و سبز را تولید کند. با وجود این سه رنگ، میکروباتری می‌تواند به عنوان فیلتر رنگی عمل کند و علاوه برنقش باتری، نقش نمایشگر را نیز ایفا کند.

در این فناوری از ترکیب آند‌های لایه‌نازک روی و کاتد‌های اکسید منگنز استفاده شده‌است؛ ترکیباتی که در تولید باتری‌ها رایج هستند. این باتری، دانسیته انرژی بالایی داشته و با قیمت کم قابلیت تولید انبوه دارد.

دانسیته انرژی بالای میکروباتری

ژی از محققان این پروژه می‌گوید: «میکروباتری ما دانسیته انرژی بالایی داشته و در میان ادوات ذخیره‌سازی انرژی میکرومقیاس بالاترین دانسیته جریان را دارد. این باتری در میان میکروباتری‌ها نیز بالاترین دانسیته انرژی را دارد.»

به اعتقاد لین این فناوری هنوز با تجاری‌سازی فاصله زیادی دارد، اما مفهوم به‌کار رفته در این باتری بسیار نو بوده و می‌توان آن را با ادوات الکترونیکی بسیار کوچک ترکیب نمود.

چنین میکروباتری‌هایی قادراند ابعاد باتری‌های مورد استفاده در تلفن‌های همراه با کاهش داده و ضخامت آن‌ها را کم کنند.

منبع: Multifunctional component made from unique hydrogel electrolyte embedded with water-soluble photoluminescent quantum dots

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است