خانه خبر انجام طرح‌ها با ارزیابی سطح بلوغ فناوری، رسالت‌ پژوهشگاه‌ پلیمر است

انجام طرح‌ها با ارزیابی سطح بلوغ فناوری، رسالت‌ پژوهشگاه‌ پلیمر است

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer research

مرجع پلیمر در بازار ایران: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بازدید از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، انجام طرح‌های تحقیقاتی با ارزیابی سطح بلوغ فناوری (TRL) را از جمله رسالت‌های اصلی این پژوهشگاه عنوان کرد.

ساخت پایلوت و نمونه‌سازی

دکتر مسعود برومند در این بازدید با اشاره به اینکه انجام طرح‌ها با ارزیابی سطح بلوغ فناوری (TRL) رسالت پژوهشگاه‌ها است، اظهار کرد: بنا به ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه‌ها ساخت پایلوت و نمونه‌سازی از نقاط قوت این مراکز نسبت به دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: در دانشگاه بالاجبار باید از طریق ارتباط با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری این امر انجام شود، اما در پژوهشگاه‌ها این امکان درونی وجود دارد. به همین دلیل پژوهشگاه پلیمر می‌تواند دستاوردهای بهتر و مهم‌تری داشته باشد.

دکتر نکومنش، رییس پژوهشگاه پلیمر نیز به بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری پژوهشگاه پرداخت و گفت: این پژوهشگاه هم اکنون بر اساس یک برنامه‌ریزی عملی و کاربردی اداره می‌شود. راهبردهای اصلی این برنامه توسعه فعالیت‌های فناوری، بین‌المللی، تجاری‌سازی، بهره‌وری و پژوهشی است.

Polymer research

هدف اصلی پژوهشگاه‌ پلیمر

وی با اشاره به اعمال دقیق برنامه استراتژیک پژوهشگاه، گفت: هدف اصلی ما اجرایی شدن برنامه در تمام ارکان پژوهشگاه است. بر همین اساس بودجه بندی پژوهشگاه بر مبنای برنامه و انجام طرح‌ها در قالب کار گروهی و همسو با نیازهای داخلی و trl ها انجام شده است.

دکتر عربی، معاون پژوهشی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نیزدر خصوص آموزش دانشجویان و حوزه پژوهشی توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در این بازدید دکتر محسن شریفی مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم، دکتر نیسی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری و دکتر نیکبخت مشاور معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، دکتر برومند را همراهی می‌کردند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است