خانه تکنولوژي ساخت ارزان قیمت پره‌های توربین بادی با استفاده از فیلم حاوی نانوذرات

ساخت ارزان قیمت پره‌های توربین بادی با استفاده از فیلم حاوی نانوذرات

توسط مدیر سایت
0 نظرات
First 3D Printed Wind-Blade Mold

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان آزمایشگاه‌های ملی ساندیا جایزه‌ی کنسرسیوم آزمایشگاه فدرال را برای انتقال فناوری به‌دست آوردند. این جایزه برای طراحی اولین پره‌ی توربین بادی با استفاده از قالب چاپ شده‌ی سه بعدی به این گروه تعلق گرفت. با استفاده از این فناوری می توان زمان و هزینه‌ی تولید پره‌ی توربین را به شدت کاهش داد. این جایزه  25 آوریل 2018 در جشن ویژه‌ای در فیلادلفیااعطا خواهد شد.

First 3D Printed Wind-Blade Mold

این آزمایشگاه 40 سال تجربه‌ی طراحی این نوع توربین‌ها را با خود یدک می‌کشد. ساخت پره‌ها کاری زمان‌بر و پرهزینه است که نیاز به ماه‌ها کار دارد. این گروه با استفاده از چاپ سه بعدی، قالب‌هایی را برای ساخت پره ارائه کردند.

فیلم حاوی نانوذرات دی‌اکسیدوانادیم

محققان آزمایشگاه‌های ملی ساندیا از فیلمی استفاده کردند که حاوی نانوذرات دی‌اکسیدوانادیم است. برخی مواد نظیر آلومینیم نور و گرما را منعکس می‌کنند و برخی مانند شیشه نور را عبور می‌دهند، اما دی‌اکسیدوانادیم به گرما حساس بوده در نتیجه فیلم‌های حاوی نانوذرات دی‌اکسید وانادیم در برابر گرما پاسخ داده و از حالت  شفافیت گرمایی به انعکاس گرمایی تغییر وضعیت می‌دهند. این فیلم‌ها هزینه‌ی کمی داشته و می‌تواند رقابت‌پذیری آن را در بازار بهبود دهد.

مری مانسون از مدیران بخش کسب و کار این آزمایشگاه می‌گوید: «فیلم‌های حاوی نانوذرات و قالب‌های چاپ شده، مثال‌هایی هستند که نشان می‌دهند چگونه دستاوردهای علمی در این آزمایشگاه به محصول تبدیل شده و وارد جامعه می‌شوند. ما مشتاقیم تا همکاری‌های دیگری را برای استفاده عمومی از این دستاوردها در سطح جامعه شاهد باشیم.»

انتقال فناوری توسط کنسرسیوم آزمایشگاه فدرال

کنسرسیوم آزمایشگاه فدرال برای انتقال فناوری، یک شبکه ملی در آمریکا است که بیش از 300 عضو دارد. این کنسرسیوم به دنبال توسعه راهبردها و فرصت‌هایی است که فناوری‌های آزمایشگاهی را به بازار نزدیک می‌کند.  این کنسرسیوم هر ساله جایزه‌ای را برای آزمایشگاه‌های فدرال و شرکای صنعتی آن‌ها در نظر می‌گیرد. این برنامه از سال 1984 آغاز شده و به یکی از مهمترین جوایز مربوط به انتقال فناوری تبدیل شده‌است.
منبع : First 3-D Printed Wind-Blade Mold, Energy-Saving Nanoparticles Earn Sandia National Awards

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است