خانه خبر صنعت پلاستیک خراسان‌شمالی درگیر معضل فرمولاسیون

صنعت پلاستیک خراسان‌شمالی درگیر معضل فرمولاسیون

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: «مرتضی حسینی»  عامل خوشه صنعتی پلاستیک در خراسان‌شمالی گفت: صنعت پلاستیک در این استان با مشکل فرمولاسیون مواجه است. وی افزود: این مشکل بر روی کیفیت محصولات تولید شده و بر روی کیفیت کالاهای صادراتی تأثیرگذار است و از سوی دیگر حتی موجب کاهش قیمت فروش آن نیز شده است.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل دوره‌های آموزشی برگزار شد که از جمله این دوره‌ها آشنایی با پلیمر، پلاستیک و … است.

حسینی زنجیره ارزش را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: برخی واحدهای تولید پلاستیک در این استان با چنین مشکلی مواجه هستند.

تامین نیروی متخصص پلاستیک

وی یکی دیگر از مشکلات موجود در سومین صنعت خراسان‌شمالی را تأمین نیروی خدمات‌دهنده تخصصی پلاستیک برشمرد و افزود: صاحبان صنایع برای دریافت خدمات تخصصی مورد نیاز مجبور هستند به شهرهای تهران و مشهد مراجعه کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صنعت پلاستیک خراسان‌شمالی با ظرفیت خالی تولید مواجه است و باید این واحدها را به سویی سوق دهیم که هم ظرفیت خالی آن‌ها تکمیل شود و هم کالاهای با ارزش افزوده بالا تولید شوند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون بسیاری از واحدهای تولید پلاستیک در این استان به تولید سبد میوه مشغول هستند اما فصل کشاورزی و برداشت محصول در این استان شش ماه است، در ادامه تصریح کرد: این واحدها تا شش ماه فعالیت دارند و در بقیه ایام سال یا تعطیل و یا نیمه فعال هستند.

عامل خوضه پلاستیک در خراسان‌شمالی یادآور شد: از سوی دیگر صنعت پلاستیک در کشور اشباع شده است و حداقل می‌توان با تغییر قالب، ظرفیت خالی این واحد را تکمیل کرد.

به گفته حسینی، خراسان‌شمالی، 450 واحد فعال پلاستیک دارد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است