خانه تکنولوژي طراحی نانوذرات با قابلیت استفاده برای چاپ اندام و مهندسی بافت

طراحی نانوذرات با قابلیت استفاده برای چاپ اندام و مهندسی بافت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Particles for 3d Printing

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان روسی موفق به طراحی نانوذراتی شدند که برای چاپ سه بعدی مناسب است. این نانوذرات قابلیت استفاده برای چاپ اندام و مهندسی بافت را داراست.

 محققان آکادمی علوم روسیه موفق به طراحی و ساخت نانوذرات ویژه‌ای شدند که به یکدیگر متصل شده و الگوهایی پیچیده ایجاد می‌کنند. در این فرآیند از پرتو فرابنفش برای حرکت ذرات استفاده می‌شود تا به یکدیگر متصل شوند. این نانوذرات قابلیت استفاده در چاپ ساختارهای سه بعدی را دارا هستند.

Nano Particles for 3d Printing

محققان این پروژه معتقداند که این نانوذرات قابلیت استفاده در زیست‌پزشکی را دارا هستند و همچنین مهندسان بافت می‌توانند از این روش برای چاپ سه بعدی و دقیق استفاده کنند. خایدوکوف از محققان این پروژه می‌گوید: «این ایده می‌تواند در زیست‌پزشکی برای مهندسی بافت یا تولید اندام برای پیوند در بدن استفاده کرد. ما انتظار داریم که این فناوری به ما اجازه‌ی طراحی و ساخت بافت‌های زنده را فراهم کند.»

مشکلات حوزه‌ی افزودنی‌های چاپ

هر چند که پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌ی افزودنی‌های چاپ صورت گرفته است، اما قدرت تفکیک پایین و سرعت کم فرآیند از جمله مشکلات این فناوری‌ها است.

نانوذراتی که این گروه تحقیقاتی تولید کرده‌اند به رفع این مشکلات کمک می‌کند و می‌تواند چالش‌های موجود در مسیر چاپ سه بعدی را حل کند و درنهایت با استفاده از آن چاپگر سه بعدی زیست‌پزشکی تولید کرد.

علاوه‌براین، محققان به دنبال حل مشکل نفوذ پرتوهای فرابنفش در مواد سازنده‌ی ساختارهای مورد نظرند. با استفاده از نانوذراتی که حاوی تولیم، یتربیوم، فلور و سدیم است، محققان می‌توانند پرتو فرابنفش را به‌صورت یکنواخت در سطح ساختار سه بعدی پخش کنند و با این کار پیوندهای قوی‌تری شکل گیرد.

براساس اظهارات این گروه تحقیقاتی، این محلول با مواد پلیمری رایج قابل انطباق است. در کنار چاپ سه بعدی، این نوآوری می‌تواند برای فناوری شکل‌دهی سه بعدی با لیزر، پردازش میکرو مواد و هولوگرافی استفاده شود.

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای در نشریه Scientific Reports به چاپ رسیده است.

منبع : Russian Physicists Develop Special Nanoparticles for Biomedical 3D Printing Process

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است