خانه تکنولوژي لنزهای تماسی با قابلیت دارورسانی به چشم

لنزهای تماسی با قابلیت دارورسانی به چشم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
لنز تماسی

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه هاروارد موفق به ابداع لنزهای تماسی شدند که می‌تواند بدون آسیب تا دو هفته در حالی که کار دارورسانی را به چشم انجام می‌دهد، پوشیده شود.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، لنزهای منحصر به فردی ساخته‌اند که می‌تواند داروها را به طور مستقیم یا به صورت روزانه یا هفتگی به چشم بیمار برساند.

لنز تماسی

این امر می‌تواند کمک بزرگی به بیش از 30 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا باشد که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند.

“لوکندرا برگانی” عضو فوق دکترای انستیتو تحقیقات چشم “شپنز”(Schepens) گفت: با این لنز، دیگر نه نیازی به قطره چشم است و نه تزریق.

این گروه بابت اختراع چنین لنزی موفق به کسب جایزه “ابداع پزشکی ام.آیوتی”(MIT Sloan Healthcare Innovation Award) شد. محققان جایزه 25 هزار دلاری را برای این لنزهای تماسی موسوم به “ترائوپتیکس”(Theraoptix) به خانه بردند.

لنزهای تماسی از مواد تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) ساخته شده‌اند. آنها به آرامی دارو را که در مواد لنزهای تماسی ذخیره شده است، آزاد می‌کنند. یک نوار کوچک پلیمری حاوی دارو به صورت دایره‌ای دور لنز کار گذاشته شده است، اما هیچ گاه با چشم مصرف کننده تماس نخواهد داشت.

امکان استفاده از لنزهای تماسی برای زمان های بیشتر

به گفته محققان، لنزها می‌توانند برای تمام طول روز اسفاده شوند و حداکثر می‌توان به مدت دو هفته به راحتی از آنها استفاده کرد.

این لنزها به طور بالقوه می‌تواند به درمان مواردی نظیر گلوکوم(آب‌سیاه) کمک کند و یا پس از جراحی چشم، به بهبود آن کمک کند.

آب‌سیاه یا گلوکوم(glaucoma) اصطلاحی برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی با علت‌های متفاوت ولی اثر بالینی مشترک بر روی چشم و عصب بینایی و وابسته به فشار داخل چشمی است.

این مشکل می‌تواند به بینایی چشم آسیب برساند که گاهی غیرقابل برگشت است و در صورت عدم معالجه سبب کوری می‌شود.

به عبارت ساده، علت آن افزایش شدید فشار زجاجیه یا همان ماده درون چشم است.

گلوکوم را به عنوان “دزد بینایی” می‌شناسند، زیرا بدون علایم است و شخص در طول عمر خود از آن آگاه نمی‌شود.

محققان خاطرنشان کردند نه تنها لنزها سطح بیرونی چشم را درمان می‌کنند، بلکه دارو را به طور موثر به پشت چشم نیز می‌رسانند.

آنها می‌گویند که این نوآوری می‌تواند یکی از بزرگترین مشکلات در درمان مشکلات چشم که همان استفاده از قطره چشم است را حل کند.

ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است