خانه علمی پژوهشی نقش کلیدی نانومواد توسعه روش‌های بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر

نقش کلیدی نانومواد توسعه روش‌های بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
انرژی

مرجع پلیمر در بازار ایران: در حاشیه کنفرانسی با موضوع نقش فناوری‌ نانو در تأمین انرژی در آینده، روی استفاده از نانومواد به عنوان عامل کلیدی در توسعه روش‌های بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر تأکید شد.

 انرژی
سوبیا از محققان دانشگاه آلاگاپا در هند در حاشیه کنفرانس بین المللی با موضوع نقش نانومواد در ادوات انرژی تجدیدپذیر (IC MNRE 2018) که در این دانشگاه برگزار شد، پیرامون نقش فناوری‌ نانو در تأمین انرژی طی دهه‌های آینده سخنرانی داشت.

مصرف انرژی در جهان رو به افزایش است، به‌طوری که افزایش 40 درصدی تقاضا برای انرژی طی 20 سال آینده محتمل است و میزان مصرف انرژی تا سال 2050 دو برابر خواهد شد. سوبیا معتقد است که تأمین این حجم از انرژی تنها با استفاده از فناوری‌ نانو قابل انجام است و این فناوری می‌تواند طی سال‌های آتی نقش مهمی در تأمین تقاضای انرژی در جهان ایفا کند.

سوبیا می‌گوید: «فناوری‌ نانو نقش مهمی در افزایش استفاده از منابع انرژی تجدید‌پذیر در کشورهای در حال توسعه دارد که این کار به تأمین تقاضای روبه‌رشد انرژی طی سال‌های آتی کمک شایانی خواهد کرد.»

اهمیت و جایگاه نانو مواد

وی درباره نقش نانومواد در این مسیر می‌گوید که با توسعه نانومواد، انتظار می‌رود که تحقیقات نقش مهمی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ایفا کند. از موضوعات تحقیقاتی مهم در این مسیر می‌توان به باتری‌ها، پیل خورشیدی، ابرخازن‌ها، پیل سوختی، ابررساناهای ترموالکتریک، فناوری‌های مرتبط با هیدروژن و سامانه‌های روشنایی با کارایی بالا اشاره کرد. دپارتمان فیزیک این دانشگاه به رهبری مانیسانکار پیشرفت‌هایی در این حوزه داشته و از فناوری‌ نانو برای افزایش استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی بهره‌برداری کرده است.

مانیسانکار درباره اهمیت آموزش در کشور هند می‌گوید: «فناوری‌ نانو ابزار قدرتمندی برای پشتیبانی از حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره‌سازی و تبدیل انرژی است. کشورهای درحال توسعه باید سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات فناوری‌ نانو را افزایش دهند تا بتوانند بر بحران انرژی غلبه کنند.»

مینگ وانگ از دانشگاه ملی تایوان اظهار داشت که برای تجاری‌سازی سنتز نانومواد و فناوری‌های مرتبط با آن، همکاری‌هایی میان دانشگاه ملی تایوان و دانشگاه آلاگاپا شکل خواهد گرفت.

در این کنفرانس 81 مقاله علمی مرتبط با فناوری‌ نانو و انر‌ژی‌های تجدیدپذیر ارائه شد.

منبع : Growing energy needs can be met by use of nanotechnology, says VC

       ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است