خانه تکنولوژي نانومحصول جدید در حوزه منسوجات ضدآتش

نانومحصول جدید در حوزه منسوجات ضدآتش

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ضد آتش

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت ایتالیایی دایرکتا پلاس موفق به ثبت پتنت مربوط به نانومحصول جدید خود شد. این شرکت فناوری تولید منسوجات ضدآتش را به ثبت رسانده است؛ محصولاتی عاری از مواد سمی که در ساخت آن‌ها از گرافن استفاده شده‌است.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) موفق به ثبت پتنت نانومحصول جدید خود شد. این محصول نوعی از منسوجات مقاوم در برابر آتش است که در آن از گرافن استفاده شده‌است.
ضد آتش

جولیو سیزارو از مدیران این شرکت می‌گوید که این پتنت جدید می‌تواند موقعیت شرکت دایرکتا پلاس را به‌عنوان یک شرکت پیشرو در بخش منسوجات تثبیت کند.

در محصولات موجود در بازار برای ایجاد خاصیت ضدآتش از مواد شیمیایی سمی استفاده شده‌است، اما در این محصول که در آن از گرافن استفاده شده، مواد سمی وجود ندارد و می‌توان از آن‌ها در بخش منسوجات ورزشی و لباس‌های مربوط به خدمات اورژانسی استفاده کرد.

مسئله‌ی ایمنی و زیست‌سازگاری اهمیت زیادی در بازار دارد، بنابراین انتظار می‌رود که این محصول جدید بتواند فرصت‌های تازه‌ای در بازار ایجاد کند؛ چرا که عاری از مواد شیمیایی و سمی و در عین حال در برابر آتش مقاوم است.

استفاده از گرافن برای ایمن سازی

براساس اطلاعات به‌دست آمده از آزمون‌های صورت گرفته، منسوجاتی که در آن‌ها از گرافن استفاده شده‌است، در بدن ایجاد خارش نمی‌کند و برای پوست ایمن بوده و فاقد هرگونه واکنش آلرژی‌زا است.

در حال حاضر شرکت دایرکتا پلاس برای ثبت 16 پتنت اقدام کرده که در تمامی آن‌ها از گرافن استفاده شده‌است. این شرکت قصد دارد تا پتنت‌های دیگری را نیز برای ثبت به دفتر ثبت پتنت ارائه دهد.

شرکت دایرکتا پلاس گواهینامه‌ای از کامپلایف دریافت کرده که نشان می‌دهد محصولات این شرکت موجب خارش پوست نمی‌شوند. پیش از این نیز دایرکتا پلاس گواهینامه‌ی غیرسمی بودن محصولات خود را دریافت کرده بود. کامپلایف سازمان آزمون سم‌شناسی بین‌المللی مستقل است که اقدام به صدور گواهینامه‌های بین‌المللی می‌کند. این شرکت با بررسی محصولات دایرکتا پلاس اعلام کرد که این محصولات، خارشی روی پوست دست ایجاد نمی‌کنند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است