خانه اقتصادی رشد ۱۷ درصدی تقاضای داخلی برای محصولات پتروشیمی

رشد ۱۷ درصدی تقاضای داخلی برای محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشيمي

 مرجع پلیمر در بازار ایران: بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز یکشنبه، (۱۵ بهمن‌ماه) در نشست با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی، با تبریک ایام‌الله دهه فجر، با بیان این که در روزهای بسیار مهمی از تاریخ ایران به سر می‌بریم، گفت: در ایام انقلاب من جوانی ۲۵ ساله بودم و اکنون که ۶۵ ساله هستم باید بگویم مردم ایران در این مدت تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

نمودار افزایشی

وی در ابتدای این نشست، به ارائه گزارشی از عملکرد صنعت نفت و شاخص‌های اصلی آن پرداخت و با اشاره به بخش نفت افزود: زمانی که از نفت صحبت می‌کنیم باید از تولید حرف بزنیم. ما در این بخش اولویت‌ها و برنامه‌هایی داریم که آنها را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم. این برنامه‌ها و اولویت‌ها ملاک کارهای ماست.

وی در بخش پتروشیمی نیز با اشاره به افتتاح طرح‌های پتروشیمی در فروردین ماه امسال با حضور رئیس جمهوری یادآور شد: ارزش تولید این مجتمع‌های پتروشیمی‌ حدود ۲ میلیارد دلار می‌شود.

زنگنه ادامه داد: تا یک‌ سال آینده هم واحدهای پتروشیمی جدیدی به بهره‌برداری می‌رسند.

وزیر نفت با اشاره به فروش داخلی محصولات پتروشیمی ادامه داد: در سال ۹۵ فروش داخلی محصولات پتروشیمی حدود ۵,۱ میلیون تن بود که به معنای فروش خوراک مواد اولیه است. در این آمار تولیداتی مانند اوره در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا خیلی فوری در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

رشد ۱۷ درصدی تقاضای داخلی

زنگنه ادامه داد: به این ترتیب ۵,۱ میلیون تن عرضه و خرید محصولات پتروشیمی بوده است که پیش‌بینی می‌کنیم امسال این میزان به ۶ میلیون تن برسد. به این ترتیب حدود ۱۷ درصد رشد تقاضای داخلی خواهیم داشت و این موضوع بسیار مهم است که صنایع پایین دستی فعال می‌شوند.

وزیر نفت با اشاره به افتتاح ۶ فاز پارس جنوبی در فروردین امسال، ادامه داد: تا آخر سال آینده نیز ۵ فاز پارس جنوبی شامل فازهای ۱۳، ۲۲ تا ۲۴ و نیمی از فاز ۱۴ به تولید خواهد رسید.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است