خانه اقتصادی تولید پلیمر در مجتمع های مسیر خط لوله اتیلن غرب افزایش یافت

تولید پلیمر در مجتمع های مسیر خط لوله اتیلن غرب افزایش یافت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار افزایشی

مرجع پلیمر در بازار ایران: علی محمد بساق زاده مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی  در مورد بالا رفتن رکورد تولید مجتمع های واقع در مسیر پتروشیمی های خط اتیلن غرب گفت: پتروشیمی لرستان اولین بار بالای ۱۱۷درصد ظرفیت اسمی خود تولید می کند که این امر به دلیل تامین خوراک و کاتالیست با پژوهش و تحقیق کارشناسان داخلی و تغییر فرایند تولید واستفاده ازرآکتورهای موازی است یا پتروشیمی مهاباد متوسط بالای ۱۰۵درصد ظرفیت اسمی خود تولید می کند که به دلیل تامین خوراک و برنامه ریزی مناسب و کسب مهارت‌های لازم نیروی انسانی شاغل در آن است.

نمودار افزایشی

وی در ادامه در مورد بالا تر بودن میزان تولید از ظرفیت اسمی گفت: معمولا هرواحد تا ظرفیت ۱۱۰ درصد اسمی خود در شرایط نرمال می تواند تولید کند. اما تولید بالای ۱۲۵ درصد نیازمند تغییر تجهیزات و ارتقا دستگاه ها است و آمار تولید واحد‌های خط لوله اتیلن غرب نشان دهنده تلاش این مجتمع ها به استفاده از بالاترین راندمان تولید و بهره‌برداری ازامکانات سرمایه‌گذاری شده است. علاوه بر این موفقیت دیگر خالی بودن انبارهای محصول مجتمع‌های پتروشیمی است و بیش از ۳ روز گذشته محصول تولیدی ندارند که نشان دهنده گسترش بازاریابی های داخلی و خارجی است و واحدها ، توانستند با برنامه ریزی مناسب از تمام ظرفیت‌های خالی خود استفاده کنند.

تولید 38 میلیون تنی

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد وضعیت فعلی تولید صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به تامین خوراک و به حداقل رساندن تعمیرات اساسی تا اواسط آذر ماه سال جاری ۳8 میلیون تن تولید داشتیم که ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و 14 درصد رشد فروش داخل و حدود 6 درصد رشد صادرات نسبت به سال گذشته بوده است.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: درهمین راستا پروژه پردیس ۳بیش از یکماه است که تولید تجاری خود را آغاز و اولین کشتی برای صادرات درحال بارگیری است و پتروشیمی کاوه نیز درحال راه اندازی اصلی و احیای کاتالیست است و تا پایان سال پتروشیمی کاوه یعنی بزرگترین تولید کننده متانول جهان با تولید روزانه ۷هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پتروشیمی مرجان نیز در حال راه اندازی اولیه است و بزودی به تولید می‌رسد.

بساق زاده در مورد ترغیب بخش خصوصی به بهره‌برداری از متانول تولیدی در زنجیره ارزش و تولید محصولات میانی پتروشیمی گفت: متانول بازارهای مختلفی دارد و به عنوان مخلوط و یا سوخت به تنهایی استفاده می شود یا می تواند به پروپیلن یا الفین ها تبدیل شود بنابراین در دسترس بودن بازارهای مختلف برای یک محصول راهکار مهمی است اما اگر متانول به پروپیلن تبدیل شود دو بازار در اختیار تولید کننده خواهد بود حال اگر قیمت متانول در بازار بالا رفت کمتر تبدیل می شود ولی اگر تقاضا و قیمت برای پروپیلن بالا بود متانول در زنجیره مصرف می شود بنابراین قیمت بازار و تسلط بر آن اصلی ترین راهبرد برای هدایت بخش خصوصی به تکمیل زنجیره تولید خواهد بود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است