خانه علمی پژوهشیمقالات تشخیص بیماری اوتیسم در بدو تولد با حسگر پلیمری

تشخیص بیماری اوتیسم در بدو تولد با حسگر پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic antibody oxytocin determination

مرجع پلیمر در بازار ایران: آیا امکان تشخیص علائم بیماری اوتیسم در هنگام تولد وجود دارد؟ در موسسه شیمی فیزیک آکادمی علوم لهستان در ورشو، محققان موفق به ساخت حسگری شده‌اند که می‌تواند چنین تشخیصی را انجام دهد. جزء تشخیصی اصلی این دستگاه جدید یک لایه پلیمری می‌باشد که به دقت ساختار آن طراحی شده است. این دستگاه می‌تواند مولکول‌های اکسی توسین را که یکی از شاخصه‌های بیماری اوتیسم است تشخیص دهد.

plastic antibody oxytocin determination

مولکول های بسیاری از ترکیبات شیمیایی در خون جریان دارد. یکی از آنها اکسی توسین است، که معمولا به عنوان “هورمون عشق” شناخته می شود که غلظت آن در خون بیمار مبتلا به اوتیسم تغییر می‌کند. در آینده می‌توان این تغییرات را با استفاده از یک سنسور شیمیایی جدید شناسایی کرد که حتی مقادیر کمی از اکسی توسین را نیز به طور انتخابی تشخیص دهد.

پیش از این تیم تحقیقاتی لایه پلیمری را تولید کرده است که به طور انتخابی به غلظت کم مواد شیمیایی مهم، از جمله ملامین، نیکوتین، آلبومین و نئوپترین (یکی از بیومارکرهای سرطان) واکنش نشان می دهد. در حال حاضر، آنها یک لایه پلیمری را برای تشخیص اکسی توسین ایجاد کرده اند.

لایه پلیمر مولکول‌های اکسی توسین را جذب می‌کند. سیگنال حضور اکسی توسین در لایه تشخیص باعث تغییر در ظرفیت الکتریکی می‌شود، به همین دلیل این لایه ها بر روی الکترودهای طلای کوچک تولید می‌شوند. مولکول های اکسی توسین در داخل حفره های لایه پلیمری غوطه ور می‌شود و بنابراین ظرفیت الکتریکی سیستم اندازه گیری را تغییر می دهند.

در حال حاضر تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی افزایش حساسیت حسگر می‌باشد که بتواند غلظت نانو مولار را تشخیص دهد. هدف، در اینجا، رسیدن به یک حساسیت است که اجازه می دهد یک قطره خون برای انجام انواع آزمایش های تشخیصی استفاده شود. آزمایشات انجام شده نشان داد که لایه تشخیصی پلیمر نسبتا با دوام است و اجازه می دهد تا چندین اندازه گیری بدون آسیب رساندن به حساسیت و انتخابی پذیری آن صورت بگیرد.

هدف این تیم تحقیقاتی در آینده کار بر روی لایه های پلیمری است که بتواند حضور دو ترکیب دیگر (ملاتونین و اسید گاما آمینو بوتیریک) مرتبط با اوتیسم  را تشخیص دهد.

دانلود کامل مقاله تشخیص بیماری اوتیسم در بدو تولد با حسگر پلیمری:

Synthesis and application of a “plastic antibody” in electrochemical microfluidic platform for oxytocin determination

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است