خانه علمی پژوهشیمقالات بهبود عملکرد مدار الکترونیکی با استفاده از جزء پلیمری

بهبود عملکرد مدار الکترونیکی با استفاده از جزء پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
electronic circuit

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان KAUST موفق به توسعه اجزای الکترونیکی پلیمری شده‌اند که باعث بهبود عملکرد مدارهای الکترونیکی می‌شود.

مدار الکترونیکی به طور معمول از سه جزء اولیه مقاومت، خازن و القاء کننده تشکیل شده است. سیگنال الکتریکی سینوسی از بین این اجزاء عبور کرده و باعث تغییر در قدرت، دامنه و فاز سیگنال آن می‌شود. مقاومت تنها زمانی می‌تواند دامنه را تغییر دهد که خازن و القا کننده بتوانند فاز را تغییر دهند.

electronic circuit

اجزایی که می توانند فاز سیگنال الکتریکی را با مقدار مختلف تغییر دهند، مدارهای الکتریکی را با قابلیت‌های متنوع ایجاد می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ها تحت عنوان خازن مرتبه کسری شناخته می‌شود. این روش امکان ترکیب پلیمرهای مختلف را به آسانی می‌دهد و مکانیسمی برای تنظیم خواص دستگاه فراهم می‌کند.

رویکردهای متعددی برای ایجاد یک خازن مرتبه کسری در گذشته نشان داده شده است که دارای نقایصی هستند. به عنوان مثال، استفاده از یک محیط مایع، منجر به این می‌شود که دستگاه های بزرگ نمی توانند با مدارهای میکرو الکترونیک ادغام شوند. در حالت ایده آل، یک خازن مرتبه کسری باید از مواد دی الکتریک ساخته شده باشد که سازگار با فناوری مدار چاپی باشد.

محققان دانشگاه KAUST موفق به توسعه خازن مرتبه کسری با استفاده از پلیمری بر پایه پلی وینیلیدین فلورید شده‌اند. آنها یک فیلم نازک بر روی یک لایه از طلا روی یک بستر سیلیکونی گذاشتند. خواص الکتریکی پلیمر با اضافه کردن مقادیر مختلف از تری فلورو اتیلین و یا کلرو فلورو اتیلن کنترل شده است. همچنین این دستگاه در فرکانس وسیعی از 0.1 تا 10 مگا هرتز عمل می کند. این تیم قبلا خازن‌های مرتبه کسری گرافنی را ایجاد نموده‌اند، اما آنها معتقد هستند که توانایی ارائه شده توسط پلیمرها پیشرفت بسیار بزرگی می‌باشد.

دانلود کامل مقاله بهبود عملکرد مدار الکترونیکی با استفاده از جزء پلیمری:

 Ferroelectric Fractional-Order Capacitors

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است