خانه تکنولوژي تولید بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر با ترکیب فناوری‌ نانو و موادگیاهی

تولید بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر با ترکیب فناوری‌ نانو و موادگیاهی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلاستيک های زيستی

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت تایتان بیوپلاستیکس (Titan BioPlastics) که اخیرا توسط سرمایه گذاری دو شرکت، تاسیس شده است به دنبال استفاده از مواد گیاهی و فناوری‌نانو به‌منظور تولید محصولات بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر است.

تایتان همپ (Titan Hemp) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه کنف و عصاره، اعلام کرد سرمایه‌گذاری مشترکی با شرکت گرین گروز تکنولوژی الاینس (Green Growers Technology Alliance) انجام داده که ماحصل این همکاری مشترک، تاسیس شرکت جدیدی به نام تایتان بیوپلاستیک است.
قرار است تایتان بیوپلاستیک روی توسعه و تولید محصولات و کامپوزیت‌های گیاهی متمرکز شود، محصولاتی که در حوزه بسته‌بندی، فناوری‌نانو، زیست پلیمر، ساختمان و بیوپلاستیکس قابل استفاده است.
تایتان بیوپلاستیکس به لیسانس‌های انحصاری مختلفی دسترسی داشته که قرار است از این پتنت‌ها برای تولید زیست‌کامپوزیت‌ها و بیوپلاستیک‌ها استفاده کند. این فناوری‌ها می‌تواند در بخش قالب‌های تزریقی و ترموپلاستیک‌ها استفاده شود.
تخصص این شرکت در علوم زیست‌مواد است برای مثال، از فناوری‌نانو برای بهبود عملکرد زیست‌کامپوزیت‌ها استفاده می‌کند تا با این کار محصولات مقاوم‌تر و زیست‌تخریب‌پذیر ایجاد کند. تایتان بیوپلاستیکس با استفاده از مواد زیست‌تخریب‌پذیر به دنبال حل چالش‌های زیست‌محیطی است که در این مسیر از مواد گیاهی استفاده می‌کند.
تانیا هارت، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت، می گوید: « تایتان بیوپلاستیکس در حال همکاری با چند شرکت مختلف در حوزه‌ خودروسازی، بسته¬بندی دارو و رستوران زنجیره‌ای است تا مواد مبتنی بر گیاهان را برای استفاده در این شرکت‌ها آماده کند. این مواد می‌تواند روی بهبود عملکرد محصولات و افزایش اثرات زیست¬محیطی آنها تاثیر به‌سزایی داشته باشد.
ابیکازیز یکی از مدیران این شرکت بوده که تخصص ویژه‌ای در حوزه فناوری‌نانو، زیست‌پلیمر و فرمولاسیون زیست‌کامپوزیت به‌منظور استفاده در فرآیند تولید دارد. ایشان دو مدرک فوق لیسانس از دانشگاه روتگرز دارد. ابیکازیز با 27 سال سابقه در حوزه شیمی گیاهی در علوم سبز یک محقق پیشرو به شمار می‌رود.
شهر تایتان همپ به¬عنوان شرکت خواهر تایتان بیوپلاستیکس، تقریبا یک میلیون هکتار زمین تحت کشت دارد که در آنجا گیاهان مورد نیاز برای استفاده در صنعت زیست‌مواد را تولید می‌کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است