خانه خبراخبار اقتصادی تولید صنایع شیمیایی اروپا در مسیر رشد

تولید صنایع شیمیایی اروپا در مسیر رشد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Increase Chart

مرجع پلیمر در بازار ایران: بر اساس داده های منتشر شده توسط شورای صنایع شیمیایی اروپا (CEFIC)، میزان تولیدات صنایع شیمیایی قاره سبز در هشت ماهه  امسال رشدی 3.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی تجربه کرد.

بر اساس اعلام این شورا، تولید در تمامی بخش های صنایع شیمیایی اروپا به ویژه بخش های تولید مواد مورد استفاده برای محافظت از محصول (crop protection)، مواد پایه غیرآلی (basic inorganics) ، رنگ ها و رنگ دانه ها (dyes and pigments)، انواع پلیمر و محصولات شیمیایی مصرفی (consumer chemicals) افزایش چشمگیری داشته است. این در حالیست که شاخه تولید محصولات شیمیایی ویژه (specialities segment) رشد کمتری را تجربه کرد.

رشد تولید صنایع شیمیایی اروپا

شورای صنایع شیمیایی اروپا همچنین می گوید: در هشت ماهه منتهی به پایان اوت سال 2017، قیمت محصولات شیمیایی نیز 5.3 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

در میان بخش های متنوع صنایع شیمیایی اروپا، تولیدات پتروشیمی این قاره بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. رنگ ها و محصولات مورد استفاده برای محافظت از محصول در این میان رکورد بر اساس این گزارش ، افزایش یک درصدی را تجربه کردند. محصولات شیمیایی مصرفی نیز افزایش قیمت 0.6 درصدی داشتند.

بر اساس آمار شورای صنایع شیمیایی، روند صعودی یادشده البته در تابستان و در فاصله ماه ها ژوئیه و اوت با کاهش 1.1 درصدی قیمت ها نسبت به ماه های مه و ژوئن امسال، متوقف شد.

نرخ بهره برداری از ظرفیت (Capacity utilization rates) همچنان بالا ماند و 83.8 درصد گزارش شد که سه درصد بالاتر از متوسط بلندمدت (long-term average) است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است