خانه خبر اعلام قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی و مرور تغییرات

اعلام قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی و مرور تغییرات

توسط مدیر سایت
0 نظرات

 مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی براساس قیمت های جهانی و نرخ دلار بازار آزاد برای مبادله در بورس کالای ایران اعلام شد.

نرخ و قيمت

گروه پلیمری

مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ۱۴ و ۲۱ آبان ماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی صعودی داشته اند.

به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، بیشترین افزایش قیمت متعلق به پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی با ۶.۱ درصد رشد است. در ادامه پلی استایرن مقاوم با ۳.۱ درصد رشد و ABS با ۳ درصد رشد قیمت قرار دارند.

همچنین پلی استایرن معمولی نیز نسبت به هفته گذشته ۲.۸ درصد افزایش قیمت داشته است. این کالا از رقم ۵ هزار و ۴۵۹ تومان به ۵ هزار و ۶۱۲ تومان رسیده است.

در ادامه پلی اتیلن سنگین فیلم هم با ۱.۹ درصد رشد قیمت نسبت به هفته گذشته قرار دارد، این کالا از رقم ۴ هزار و ۴۲۳ تومان به ۴ هزار و ۵۰۷ تومان رسیده است.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری ۰.۹ درصد نسبت به هفته گذشته رشد داشته است، پلی اتیلن سبک خطی و سبک فیلم نیز به ترتیب ۰.۹ و ۰.۷ درصد نسبت به هفته قبل گران شدند.

کمترین افزایش قیمت نیز متعلق به پلی پروپیلن های شیمیایی با ۰.۲ درصد رشد نسبت به هفته قبل است.

در همین حال بیشترین کاهش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به استایرن بوتاین رابرهای تیره و روشن به ترتیب با ۲.۱ و ۱.۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل است.

همچنین پی وی سی ها نیز متاثر از افت قیمت ها در بازار جهانی روندی نزولی خود را همچنان ادامه دادند، به طوری که با ۰.۰۷ درصد کاهش روبه رو شدند.

در محاسبه قیمت محصولات پلیمری، قیمت دلار نسبت به هفته گذشته ۰.۵ درصد افزایش به رقم ۴ هزارو ۶۰ تومان رسید.

گروه شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ۱۴ و ۲۱ آبان ماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی صعودی داشته اند.

به این ترتیب در گروه محصولات شیمیایی، بیشترین افزایش قیمت متعلق به اورتوزایلین با ۴ درصد رشد است. در ادامه متانول با ۲.۸ درصد رشد و منواتیلن گلایکول با ۲.۷  درصد رشد قیمت قرار دارند.

همچنین پارازایلین نیز نسبت به هفته گذشته ۲.۴ درصد افزایش قیمت داشته است. این کالا از رقم ۳ هزار و ۱۹۹ تومان به ۳ هزار و ۲۷۸ تومان رسیده است.

در ادامه زایلین مخلوط هم با ۲ درصد رشد قیمت نسبت به هفته گذشته قرار دارد، این کالا از رقم ۲ هزار و ۴۴۴ تومان به ۲ هزار و ۴۹۳ تومان رسیده است.

همچنین دی اتیلن گلایکول و سودمایع نیز ۱.۹ درصد نسبت به هفته گذشته رشد داشته است، کریستال ملامین، دی اتیل هگزانول و ایزوبوتانول نیز ۰.۵ درصد نسبت به هفته قبل گران شدند.

در همین حال بیشترین کاهش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به اوره صنعتی با ۲.۴ درصد افزایش نسبت به هفته قبل است، این کالا از رقم یک هزار و ۱۰۷ تومان به یک هزار و ۸۰ تومان رسیده است.

همچنین نرمال بوتانول نیز با ۱.۸ درصد کاهش به رقم ۳ هزار و ۲۳۹ تومان رسیده است.

در ادامه اوره پریل با ۱.۲ درصد کاهش قیمت و تولوئن دی ایزوسیانات نیز با ۱.۶ درصد کاهش نسبت به هفته قبل قرار دارند.

در محاسبه قیمت محصولات شیمیایی، قیمت دلار نسبت به هفته گذشته ۰.۵ درصد افزایش به رقم ۴ هزارو ۶۰ تومان رسید.

منبع: بپایگاه خبری بورس کالای ایران

دریافت لیست قیمت

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است