خانه علمی پژوهشیمقالات کامپوزیت‌های پلیمری با رسانایی الکتریکی بالا و حرارتی کم

کامپوزیت‌های پلیمری با رسانایی الکتریکی بالا و حرارتی کم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
nanofiber–polymer composites

مرجع پلیمر در بازار ایران: کامپوزیت‌های سبک وزن با رسانایی الکتریکی بالا و حرارتی کم بسیار مناسب برای کاربردهای هوا فضا، دریایی و انرژی هستند، اما دستیابی به این نوع کامپوزیت‌ها بسیار مشکل می‌باشد. در حال حاضر محققان موفق به تشکیل میکرو کره‌های شیشه‌ای توخالی با پوشش نانو الیاف کربن شده‌اند که می‌تواند به عنوان پرکننده برای کامپوزیت‌های پلیمری مورد استفاده قرار گیرد.

nanofiber–polymer composites

میکرو کره‌های شیشه‌ای توخالی به علت سبک وزنی و رسانایی حرارتی کم به عنوان افزودنی برای کامپوزیت‌های پلیمری شناخته شده‌اند. اما عدم تعامل بین میکرو کره‌های شیشه ای و ماتریس پلیمری باعث کاهش استحکام کامپوزیت می‌شود. همچنین نانولوله های کربنی و الیاف به علت رسانایی الکتریکی به عنوان پرکننده برای کامپوزیت های پلیمری استفاده می‌گردد.

محققان در حقیقت با ترکیب کردن رسانایی حرارتی کم میکرو کره‌های شیشه‌ای توخالی و رسانایی الکتریکی بالا نانو الیاف کربنی در حال تلاش برای ساخت محافظ حرارتی برای کاربردهای هوا و فضا هستند. آن‌ها به جای افزودن دو پرکننده به پلیمر به صورت جداگانه، موفق به ایجاد پرکننده هیبریدی جدیدی شده‌اند. میکرو کره‌های شیشه‌ای توخالی توسط روش رسوب دهی شیمیایی بخار با نانو الیاف کربنی قبل از تعبیه در یک ماتریس پلیمری (رزین یورتان آکریلات) پوشش داده شده‌اند.

با توجه به رشد نانو الیاف کربن بر روی سطح میکرو کره‌های شیشه ای توخالی، نیازی به تکنیک های پیچیده برای پراکنده شدن نانو الیاف در ماتریس نمی‌باشد، بنابراین می‌توان آنها را به عنوان یک میکرو پرکننده استاندارد ترکیب کرد. این مواد جدید برای دستگاه‌های ترموالکتریک که متکی به مواد گران قیمت هستند بسیار مفید نیز می‌باشند.

دانلود کامل مقاله کامپوزیت‌های پلیمری با رسانایی الکتریکی بالا و حرارتی کم:

Low thermal and high electrical conductivity in hollow glass microspheres covered with carbon nanofiber–polymer composites

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است