خانه تکنولوژي توسعه پوشش ضد رسوب پلیمری مورد استفاده در صنایع دریایی

توسعه پوشش ضد رسوب پلیمری مورد استفاده در صنایع دریایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
anti sediment polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: رسوبات زیستی مشکل بزرگی برای صنایع آبی به شمار می‌رود. فیلم زیستی تشکیل شده توسط میکرو ارگانیسم‌ها نه تنها مواد را از بین می‌برد بلکه در ارتباط با کشتی‌ها به شدت مقاومت اصطکاکی در آب و همچنین مصرف سوخت و انتشار CO2 را افزایش می‌دهد. شرکت Evonik موفق به توسعه پوشش دوستدار محیط زیست برای جلوگیری از تشکیل رسوبات زیستی شده است.

anti sediment polymer

بیشترین پوشش موجود برای کشتی ها بر اساس مواد شیمیایی سمی است که به اقیانوس‌ها رها پیدا کرده و باعث از بین رفتن ماهی‌‌ها، صدف‌ها و جانداران دیگر می‌شود.

پوشش ضد رسوب پلیمری

محققان با ترکیب سیلیکون آبگریز با پلیمر آبدوست موفق به توسعه پوشش ضد رسوب شدند. این شیوه منجر به تشکیل پلیمرهای آمفیفیلیک شده است که در آن بخش‌های آبدوست و آبگریز به طور متناوب کنار هم قرار می‌گیرند. هنگامی که این پوشش‌ بر روی کشتی اعمال می‌شود، بخش‌های آبدودست، آب را به سمت خود جذب می‌کند. نتیجه آن ایجاد یک لایه محافظ آب در اطراف پلیمرها است که باعث استتار بدنه از ارگانیسم‌ها می‌گردد. همچنین بخش‌های آبگریز، ارگانیسم‌ها را دچار اشتباه کرده و دیگر نمی توانند به طور واضح سطح را شناسایی کنند و قابلیت تشخیص بدنه از آب دریا را نیز از دست می‌دهند.

این دستاورد جدید باعث کاهش هزینه‌های حمل و نگهداری و همچنین سوخت شرکت‌های کشتیرانی می‌گردد.

منبع: specialchem

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است