خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها دیدگاه مثبت تولید کنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان به ایران

دیدگاه مثبت تولید کنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان به ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
VDMA

مرجع پلیمر در بازار ایران: عصر روز شنبه اول مهر ماه 1396 کنفرانس خبری نمایندگان انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک المان VDMA در محل هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد

VDMA

در این کنفرانس خبری آقای Thorsten Kuhmann  نماینده VDMA (مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان)، توضیحات کاملی در خصوص وضعیت صادرات ماشین آلات آلمانی این حوزه پیش از تحریم ها، پس از آن و دوره پسا برجام داشتند. بر اساس این گزارش، قبل از تحریم ها به صورت میانگین سهم آلمان از هر 3 ماشین ورودی اين حوزه یکی بود در حالیکه در حال حاضر از هر سه ماشین ورودی 2 دستگاه آن سهم چین و یک دستگاه آن از تولید کنندگان اروپایی از جمله آلمان می باشد.

این جهت گیری بازار البته جهانی نبوده و آلمان همچنان سهم 30% ماشین الات این حوزه در دنیا را در کنترل خود دارد.

ایشان افزود: در نیمه نخست سال 2017 شرکت های آلمانی، به میزان 22 میلیون و 900 هزار یورو ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک را به ایران صادر کردند در حالیکه این رقم در 6 ماهه نخست سال میلادی گذشته که همزمان با کاهش تحریم ها علیه ایران بود، کل این مبلغ 9 میلیون و 300 هزار یورو بود.

بر اساس این گزارش رشد 2.5 برابری صادرات آلمان در این بخش، چشم انداز آتی این روند را روشنتر و عزم دو طرف را در حل مشکلات و تسهیلات مالی ناکافی را، نشان می دهد.

کوهمان در ادامه توضیحات خود به حضور پررنگ سازندگان آلمانی در ایران پلاست یازدهم و دیدگاه مثبت این گروه به آن اشاره داشت و گفت: 46 شرکت آلمانی در فضایی بالغ بر 730 متر مربع در ایران پلاست یازدهم حضور فعال دارند.

نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) و اقتصاد چرخشی در دستور کار

در ادامه این کنفرانس خبری خانم Ina Vettkotter معرفی مختصری در خصوص نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) و اقتصاد چرخشی و برنامه ریزی صنعت آلمان و همچنین VDMA برای آن داشتند. در نسل چهارم صنعت توجه بیشتر به یکپارچگی، هوشمند سازی و استاندارد شدن اینترفیس های دیجیتال تمرکز شده است و رویکرد اصلی آن پوشش اقتصاد چرخشی که همان کارآمدی حاصل از کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات و هزینه های نگهداری و تعمییرات و … است.

 

Industry 4.0

 

استقبال از ایده همکاری های آموزشی

آقای کوهمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پلیم‌پارت، در پاسخ به این سوال که آیا انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان نگاهی به ارتقای سطح دانشی فعالین این حوزه نیز دارد، گفت: ارتقاء سطح ارتباطی با تکیه بر آموزش می تواند بسیار مفید باشد و تفاوت تکنولوزی آلمان با این روش در دیدگاه مصرف کنندگان تکنولوژی، وضوح بیشتری می یابد. ایشان ضمن اشاره به نظام آموزشی آلمان و تاکید موجود بر آموزش‌های عملی در کنار آموزش های تئوری، اعلام کردند که پیشنهادات آموزشی با نگاه ویژه توسط اين انجمن پیگیری خواهد شد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است