خانه اقتصادیگزارش و تحلیل سپتامبر و افزایش قیمت آتی پلیمرها در بورس کالای دالیان چین

سپتامبر و افزایش قیمت آتی پلیمرها در بورس کالای دالیان چین

توسط مدیر سایت
0 نظرات
chart increase

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت آتی پلیمرها در بورس کالای دالیان چین در تاریخ اول سپتامبر با افزایش قابل توجهی روبه رو شد، به طوری که قیمت آتی پی وی سی به مرز یک هزار دلار نزدیک شد.

رشد قیمت پی وی سی

قیمت آتی پی وی سی برای تحویل در ماه ژانویه با 42 دلار افزایش در هر تن با رقم 994 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده در روز جمعه اول سپتامبر بسته شد. حجم معامله این کالا 403.984 تن بود.

همچنین قیمت آتی پلی اتیلن سبک خطی برای تحویل در ماه ژانویه با 33 دلار افزایش به رقم 1315 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده در روز جمعه اول سپتامبر رسید. حجم معامله این کالا 398.594 تن بود.

در همین حال قیمت آتی پلی پروپیلن نیز با 38 دلار افزایش در هر تن به رقم 1215 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده در روز جمعه اول سپتامبر رسید.حجم معامله این کالا 442.472 تن بود.

بازار هموپلیمرها

در چین، قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن شاهد افزایش قیمت بودند زیرا، کاهش تعداد پیشنهادهای هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی موجب شد فروشندگان در این هفته تلاش کنند تا پیشنهادهای خود برای قیمت های بالایِ بازه را از مرز 1100 دلار در هر تن بالاتر ببرند. قیمت های این محصول در بازار داخلی نیز هم راستا با افزایش قیمت ها در بازار معاملات آتی مسیر مشابهی را طی کردند.

در بازار وارداتی، قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا نسبت به هفته گذشته شاهد افزایشِ هفته ایِ 10 تا 40 دلاری بودند و بین 1070 تا 1120 دلار در هر تن گزارش شدند. یک تاجر مستقر در شانگهای گزارش داده است که سهمیه یک تولیدکننده هندیِ پلی پروپیلن در چین کاملا محدود شده و ارسال محموله ها تا اواسط سپتامبر به تعویق افتاده است. یک تاجر مستقر در نینگبو نیز از خرید رافیای هندی به قیمت 1070 دلار در هر تن (CIF) خبر داده است. این تاجر گفته است: «عرضه پلی پروپیلن وارداتی پایین است. شنیده ایم که بعضی از تاجران رافیا را بالاتر از 1100 دلار در هر تن می فروشند اما تصور نمی کنیم که هنوز قردادی قطعی با این قیمت منعقد شده باشد. انتظار داریم که این روند افزایشی تا سپتامبر ادامه پیدا کند.» در این میان، قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی در حال حاضر در بالاترین میزان خود از اوایل ماه مارس قرار دارند.

در بازار داخلی، قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا نسبت به هفته گذشته در حدود 18 تا 31 دلار افزایش یافتند. پلی پروپیلن در بازار معاملات آتیِ بورس کالایِ دالیان نیز از 24 آگوست شاهد افزایش هفتگی 47 دلاری بوده است. یک تاجر اظهار داشته است: «روند افزایشی در بازار داخلی در این هفته بوسیله افزایش قیمت ها در بازار معاملات آتی تقویت شده است. میزان موجودیِ Sinopec و شرکت ملی نفت چین (CNPC) در حدود 670 هزار تن در سال است که این مقدار، معمولی ارزیابی می شود. فکر می کنیم قیمت های در روزهای آتی نیز همچنان افزایش یابند.»

در این میان قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن بطور متوسط به بالاترین میزان خود از نیمه دوم فوریه رسیده است و مجددا بالاتر از قیمت های این محصول در بازار واردات چین رفته، پس از آنکه در دو هفته اخیر پایین تر از آن قرار گرفته بود.

از این پس، باتوجه به فاکتورهای ذکر شده و علیرغم وضعیت ضعیف تقاضا، معامله کنندگان محتاطانه پیش بینی می کنند قیمت ها روند افزایشی فعلی خود را حفظ کنند. همچنین افزایش قیمت های پروپیلن در بازار آسیا این پیش بینی ها را تقویت کرده است.

منبع: پتروتحلیل

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است