خانه تکنولوژي حل بسیاری از مشکلات کش‌های لاستیکی سنتی با استفاده از گرافن

حل بسیاری از مشکلات کش‌های لاستیکی سنتی با استفاده از گرافن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Rubber Band (کش لاستیکی)

مرجع پلیمر در بازار ایران: «الاینس رابر»(alliance rubber)  طی همکاری جدید خود با محققان بریتانیایی توانسته است تا از گرافن در تولید کش‌های لاستیکی خود بهره بگیرد. این شرکت که بزرگ‌ترین تولیدکننده کش در دنیا محسوب می‌شود، توانسته است تا با این کار محصول اصلی خود را جاودانه سازد.

اهمیت کش‌های لاستیکی

این کش‌های لاستیکی می‌توانند چگونگی انتقال مواد غذایی از طریق زنجیره‌های عرضه را تغییر دهند، حمل و نقل قطعات الکترونیک شکننده را ساده‌تر کنند و از همه مهم‌تر تا همیشه سالم باقی مانده و دوام بیاورند.

گرافن دارای ویژگی خارق‌العاده‌ای است به طوری که بیش از 200 برابر سخت‌تر از فولاد است که قوی‌ترین ماده شناخته‌شده برای انسان است.

گرافن می‌تواند بسیاری از مشکلات کش‌های لاستیکی سنتی را برطرف کند. برای مثال، نوارهای کشی گرافنی می‌توانند ضد استاتیک باشند که این امر برای شرکت‌های حمل و نقل بسته‌های کالاهای الکترونیک حیاتی است.

این نوارهای کشی ضد استاتیک می‌تواند در اطراف تمام قطعات الکترونیک استفاده شود و خطر از بین رفتن کالاها را از بین ببرد.

در نوارهای کشی گرافنی همچنین می‌توان برچسب‌های سامانه شناسایی امواج رادیویی(Radio Frequency Identification) تعبیه کرد تا رنگ را بسته به درجه حرارت یا زمان تغییر دهند.

این کار ظرفیت بسیار بالایی را برای کشاورزان و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی فراهم می‌کند تا بر محصولات خود نظارت کنند. برای مثال این کش لاستیکی با رسیدن به درجه حرارت بالای 95 درجه فارنهایت تغییر رنگ می‌دهد.

این کار همچنین برای فروشندگان و خریداران مواد غذایی نیز بسیار مفید است زیرا فروشندگان با دیدن کالاهایی که رنگ نوار دور آنها تغییر کرده می‌توانند این اجناس را از فروشگاه مرجوع کنند و خریداران نیز با دیدن کالاهایی که رنگ نوار آنها تغییر کرده است از خرید آنها خودداری می‌کنند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است