خانه علمی پژوهشیمقالات الیاف پلیمری رسانا جهت درمان بیماری‌های قلبی

الیاف پلیمری رسانا جهت درمان بیماری‌های قلبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Electrospun conductive nanofibrous

مرجع پلیمر در بازار ایران: حملات قلبی علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. اما درمان بافت آسیب دیده قلب به شدت توسط عدم توانایی آن برای بازسازی محدود می شود. مهندسی بافت می تواند با ایجاد یک محیط حمایتی برای احیای سلول‌های قلب به رشد سلول های قلب و عروق کمک کند. مواد مختلفی برای داربست‌های بافت قلبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما محققان دانشگاه چین و میشیگان موفق به توسعه ساختارهای الیافی از دو پلیمر معمول، پلی لاکتیک اسید و پلی آنیلین شدند که خواص نانوفیبروزی و رسانایی ماتریکس خارج سلولی طبیعی را تقلید می‌کنند. هر دو پلیمر زیست سازگار هستند و پلی لاکتیک اسید در حال حاضر به عنوان ماده بیولوژیکی در کاربردهای پزشکی مورد تایید FDA است.

 

این صفحات نانو الیافی توسط تکنیک الکتروریسی توسعه یافته است. در این روش محلول پلیمری از یک نازل باردار به صورت الیاف با قطر nm 500 خارج می‌گردد. با ترکیب کردن پلی لاکتیک اسید و پلی آنیلین می‌توان خاصیت رسانایی را به این صفحات با حفظ قطر الیاف ارائه داد. نمونه‌های سلولی آماده شده با این الیاف پلیمری پس از چند روز از کاشت شروع به تپش خود به خود کرده و تا 21 روز ادامه دارد. در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسی این صفحات پلیمری رسانا برای کاربرد در دستگاه‌های زیستی سه بعدی می‌باشند.

دانلود کامل مقاله الیاف پلیمری رسانا جهت درمان بیماری‌های قلبی:

Electrospun conductive nanofibrous scaffolds for engineering cardiac tissue and 3D bioactuators

 

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است