خانه اقتصادی فرصت شش‌ماهه توتال برای نهایی‌کردن مذاکرات

فرصت شش‌ماهه توتال برای نهایی‌کردن مذاکرات

توسط مدیر سایت
0 نظرات
FRANCE TOTAL UTS ENERGY

مرجع پلیمر در بازار ایران: «مرضیه شاهدائی» معاون وزیر نفت درباره آخرین وضعیت مذاکرات با شرکت توتال فرانسه برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: مذاکرات با توتال طولانی شده و علت زمان بر شدن گفتگوها بیشتر بر سر این است که آنها می‌خواهند از خوراک اتان، محصولاتی همچون اتیلن و پلی اتیلن تولید کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در مذاکرات به توتال اعلام شده که به دنبال تولید گریدهای تکراری پلی اتیلن که پیشتر تولید و عرضه شده، نیستیم، تصریح کرد: هدف از سرمایه گذاری شرکت های خارجی به ویژه توتال در صنعت پتروشیمی ایران تولید گریدهای خاص محصولات پلیمری است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه با توافق انجام گرفته با توتال، این شرکت فرانسوی با ارائه لایسنس و دانش فنی جدیدی به دنبال تولید گریدهای خاص محصولات پلیمری در ایران بوده که تاکنون تولید نشده است، افزود: هم اکنون مذاکرات با توتال در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی وارد فاز بررسی اقتصادی و فنی خواهیم شد.

شاهدائی با اشاره به تعیین فرصتی ۶ ماهه بین ایران و توتال فرانسه برای نهایی کردن مذاکرات، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود مجتمع های جدید پتروشیمی مورد مذاکره با این شرکت فرانسوی در صورت توافق در منطقه کنگان احداث شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با توتال فرانسه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در منطقه کنگان بوده این احتمال وجود دارد که احداث واحدهای پتروشیمی هم در این منطقه انجام شود اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

بر اساس آخرین دور از گفتگوها دو طرف بر روی ساخت مجتمع پتروشیمی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری به توافق دست یافته اند.

توافق با توتال فرانسه برای گرید خاص پلی اتیلن

بر این اساس شرکت ملی صنایع پتروشیمی و توتال فرانسه بر روی ساخت ۲ مجتمع تولید یک گرید ویژه و خاص پلی اتیلن و یک مجتمع اتان کراکر با هدف تبدیل اتان به اتیلن توافق کرده و پیش بینی می‌شود در صورت توافق توتال فرانسه بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام دهد.

مطابق با گفتگوهای انجام شده، دو طرف بر روی ساخت ۲ مجتمع تولید پلی اتیلن و محصولات پلیمری هر یک با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن توافق کرده، ضمن آنکه ظرفیت واحد اتان کراکر هم حدود یک تا ۱.۲ میلیون تن در سال برآورد می شود.

گفتنی است، «سرجی لورک» معاون مدیر نفت و پتروشیمی و «ژان ژاک موسکونی» معاون ارشد توتال در بخش پالایشگاهی توتال فرانسه هفته گذشته به تهران آمده و با «مرضیه شاهدائی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران صنعت پتروشیمی دور جدید گفتگوها برای نهایی کردن قرارداد ساخت یک مجتمع پتروشیمی را انجام دادند.

منبع: انرژی نیوز

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است