خانه علمی پژوهشی تجاری‌سازی و توسعه رنگ‌های گرافنی

تجاری‌سازی و توسعه رنگ‌های گرافنی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رنگسازی
مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) همکاری مشترکی با شرکت پینت اچ‌ام‌جی (HMG Paint) جهت تولید رنگ‌های گرافنی آغاز کرده اند. این دو شرکت با همکاری یکدیگر ابتدا فناوری رنگ‌های حاوی گرافن را توسعه داده و در ادامه این رنگ‌ها را برای استفاده در صنایع مختلف تجاری‌سازی خواهند کرد.
رنگسازی
نتایج آزمون‌های اولیه‌ روی این رنگ‌ها مثبت بوده‌است. به همین دلیل این دو شرکت به دنبال انجام آزمون در محیط‌های واقعی هستند.
کاربرد پیشنهادی رنگ‌های گرافنی
این آزمایشها روی کاربرد پوشش‌های حاوی گرافن در بخش ساختمان و خودروسازی بوده است، به طوری که این پوشش روی تجهیزات مورد استفاده در این دو صنعت مورد آزمایش قرار گرفته است. برای انجام این آزمون از یک شرکت بریتانیایی کمک گرفته شده‌است.
مواد ساختمانی تقویت شده با گرافن و همچنین پوشش‌های گرافنی دارای بازار قابل توجهی هستند. در بخش پوشش‌های تقویت شده با گرافن، اخیراً دو شرکت باسف و شرکت چمتال همکاری مشترکی برای تجاری‌سازی این پوشش‌ها انجام داده‌اند. فعالیت شرکت باسف در بخش رنگ به این قرارداد محدود نیست. این شرکت با امضای قراردادی، فناوری نانوپیگمنت شرکت لاندا را برای استفاده در صنعت پوشش‌های خودرو به‌صورت انحصاری در اختیار گرفته است. این نانوپیگمنت‌ها پیش از این در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می‌گرفتند که شرکت باسف آنها را برای بخش خودرو توسعه داده است.
فناوری نانوپیگمنت لاندا در ابتدا برای استفاده در صنعت چاپ ارائه شده بود، اما با این برنامه همکاری مشترک، لاندا به باسف اجازه می‌دهد تا نسل جدیدی از پیگمنت‌ها با کیفیت و یکنواختی بالا را برای استفاده در صنعت خودروسازی ارائه کند.
در بخش مواد ساختمانی تقویت شده با گرافن نیز، شرکت زنیتا ونچرز همکاری مشترکی برای تولید سیمان‌های تقویت شده با شرکت لاریسپلاست داشته است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است