خانه خبر کشف توده عظیم میکرو پلاستیک ها در اقیانوس آرام

کشف توده عظیم میکرو پلاستیک ها در اقیانوس آرام

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic-Waste
مرجع پلیمر در بازار ایران: دومین توده بزرگ زباله در اقیانوس آرام کشف شد،‌توده‌ای که متخصصان محیط زیست نسبت به وجود آن تردید داشتند اما اکنون مدارک کافی از وجود آن به دست آورده‌اند.

براساس گزارش ساينس الرت، اين توده زباله پلاستيكي 2.6 ميليون كيلومتر مربع از اقيانوس را پوشش داده‌است، يعني منطقه‌اي 1.5 برابر بزرگتر از تگزاس.

اين توده به واسطه تركيب جريان‌هاي اقيانوسي كه منجر به متمركز ساختن زباله‌هاي پلاستيكي در يك منطقه مي‌شوند تشكيل شده‌است. اكنون دانشمندان براي اولين بار به منطقه تجمع اين زباله‌ها رفته و به نمونه‌برداري از آن مشغول شده‌اند.

به گفته محققان بنياد پژوهشي آلگاليتا مارين در اين منطقه مقدار غيرقابل تصوري زباله پلاستيكي كشف شده‌است كه به هيچ‌وجه با آنچه در سال 2007 در اقيانوس آرام شمالي كشف شد قابل مقايسه نيست.

محققان در سفر اكتشافي خود در اطراف جزيره ايستر و رابينسون حركت كردند با استفاده از تورهاي ماهيگيري به جمع‌آوري زباله‌ها پرداختند. بيشتر اين زباله‌ها قطعات ريزي كوچكتر از دانه برنج بودند و اين به آن معني است كه زباله‌ها سفري طولاني‌تر از زباله‌هاي اقيانوس شمالي داشته‌اند.

مشکل میکرو پلاستیک ها

از آنجايي كه اين زباله‌ها بسيار كوچكند، پاكسازي آنها بسيار دشوار خواهد بود و مهمتر از آن اين است كه پيش از هرچيز بايد مانع از ورود اين زباله‌ها به اقيانوس شد. محققان بايد اين نمونه‌ها را بررسي و تجزيه و تحليل كرده و پس از آن يافته‌هاي خود را منتشر سازند.

انسان هرسال ميليون‌ها تن زباله پلاستيكي را وارد اقيانوس‌ها مي‌كند و اين ميزان سال به سال بيشتر مي‌شود. به نظر مي‌آيد اين توده جديد نيز به سرعت درحال متراكم‌تر شدن است زيرا محققاني كه در سال 2011 از اين منطقه بازديد كرده‌بودند، شاهد تجمع حجم زيادي از زباله در اين منطقه نبوده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است