خانه تکنولوژي عرضه اسید ترفتالیک خالص کربن خنثی جهان توسط شرکت BP

عرضه اسید ترفتالیک خالص کربن خنثی جهان توسط شرکت BP

توسط مدیر سایت
0 نظرات
British-Petroleum

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت BP به زودی نخستین اسید ترفتالیک خالص کربن خنثی جهان را به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت BP عملیات تکمیل مجتمع اسید ترفتالیک خالص (PTA) خود را که بخشی از یک پروژه 200 میلیون دلاری برای رساندن مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص کوپر ریور به ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن تولید است در چارلستون کارولینای جنوبی تکمیل کرد .

بر اساس این گزارش، با تکمیل این پروژه شرکت بی پی از این پس برند جدیدی از اسید ترفتالیک خالص کم کربن (low-carbon) را که مطابق اعلام این شرکت نخستین اسید ترفتالیک خالص کربن خنثی (carbon-neutral PTA) جهان به شمار می رود؛ در ایالات متحده تولید می کند. بی پی پیشتر تولید اولیه این محصول را از سال 2016 میلادی در اروپا آغاز کرده بود.

کاهش کربن متصاعد شده

به این ترتیب میزان کربن متصاعد شده از تاسیسات تولید اسید ترفتالیک خالص این شرکت در آمریکا حدود 109 هزار تن در سال کاهش می یابد.

لوئیس سیرا، مدیر عامل شاخه جهانی آروماتیک های شرکت بی پی، عنوان کرد: بهره برداری از پروژه اخیر، گامی مهم در راستای تبدیل مجتمع کوپر ریور به یکی از پربازده ترین، زیست سازگارترین و کم هزینه ترین تاسیسات تولید اسید ترفتالیک خالص جهان است. از طرفی امکان تولید یکی از کم کربن ترین محصولات در نوع خود را فراهم می آورد.

بر پایه این گزارش ، اسید ترفتالیک خالص ماده اولیه برای تولید پلی استر محسوب می شود و در صنایع مختلفی نظیر نساجی، بسته بندی غذا و نوشیدنی ها کاربرد دارد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است