خانه خبر استفاده از تجربیات لامبورگینی در زمینه فیبر کربن جهت ساخت ایمپلنت‌های دندان

استفاده از تجربیات لامبورگینی در زمینه فیبر کربن جهت ساخت ایمپلنت‌های دندان

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

لامبورگینی طی قراردادی با مؤسسه تحقیقاتی هیوستون آمریکا، تجربه خود در زمینه استفاده از فیبر کربن را جهت ساخت ایمپلنت‌های دندان به اشتراک خواهد گذاشت.

استفاده از تجربیات لامبورگینی در زمینه فیبر کربن جهت ساخت ایمپلنت‌های دندان

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، خودروساز برجسته ایتالیایی، لامبورگینی، همواره به عنوان یکی از پیشتازان استفاده از ترکیبات مختلف فیبر کربن در خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای شناخته می‌شود. این شرکت اعلام کرده است که دانش خود در زمینه استفاده از ترکیبات فیبر کربن را جهت تحقیقات پزشکی، با مؤسسه تحقیقاتی هیوستون (HMRI) واقع در ایالت تگزاس به اشتراک خواهد گذاشت.

هدف از این همکاری دستیابی به ترکیبی از فیبر کربن است که با ساختار سلول‌های بدن انسان همخوانی داشته باشد و سیستم ایمنی بدن نیز این ترکیبات را به عنوان ماده‌ای خطرناک تشخیص ندهد. موادی که می‌توانند در ساختایمپلنت‌های دندان و دیگر کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار گیرند.

این تحقیقات در مراحل ابتدایی با هدف به‌کارگیری ترکیبات جدید در ساخت ایمپلنت‌های کوچک و اعضای مصنوعی انجام خواهد شد. مؤسسه تحقیقاتی هیوستون در زمینه بررسی مواد مختلف و کاربردهای پزشکی آن‌ها، سابقه طولانی دارد. این مؤسسه به نوعی پیشتاز عرصه استفاده از نانوتکنولوژی در طراحی و ساخت ایمپلنت در مقایسه با سایر مؤسسات تحقیقاتی در سراسر جهان به شمار می‌آید.

ماورو فراری مدیر عامل مؤسسه تحقیقاتی هیوستون طی بازدید خود از شرکت لامبورگینی در شهر بولونیا ایتالیا، با استفان دومنیکالی مدیرعامل لامبورگینی دیدار و تفاهم‌نامه همکاری را به امضا رساندند.

شرکت لامبورگینی پیش از این نیز با مؤسسات تحقیقاتی پزشکی متعددی در زمینه‌های گوناگون قرارداد همکاری امضا کرده است. این شرکت قراردادهایی طولانی مدت را با واحد پزشکی دانشگاه بولونیا، بیمارستان سنت اورسولا و چندین مؤسسه عصب‌شناسی و ارتوپدی در سراسر ایتالیا به امضا رسانده است.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است