خانه علمی پژوهشیمقالات توسعه آیروژل‌های پلیمری حافظه شکلی با خاصیت فوق کشسانی

توسعه آیروژل‌های پلیمری حافظه شکلی با خاصیت فوق کشسانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
shaped memory polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: توسعه آیروژل‌های پلیمری حافظه شکلی با خاصیت فوق کشسانی

آیروژل‌های پلیمری حافظه شکلی با خاصیت فوق کشسانی

آیروژل‌های پلیمری ساختارهای نانو متخلخل هستند که دارای ترکیبی از چند خواص مطلوب مواد نظیر استحکام مکانیکی و انعطاف پذیری می‌باشند. شیمیدانان دانشگاه میسوری موفق به ایجاد آیروژل‌هایی با خاصیت کشسانی نظیر لاستیک شده‌اند که می‌توانند اشکال پیشین خود را به یاد داشته باشند.

آیروژل‌ها توسط جایگزینی مایعات با گازها در سیلیکا، پلیمر یا ژل اکسید فلزی تشکیل شده‌اند. این مواد سبک وزن در محصولات متعددی نظیر ماموریت‌های فضایی ناسا و عایق خطوط نفت دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع خاصی از آیروژل‌های پلی یورتانی که طی این پژوهش ایجاد شده دارای خواص فوق کشسانی می‌باشد و می‌تواند در هر جهتی خم یا شکسته شود و مجددا به شکل اصلی خود بازگردد. این مواد اثر حافظه شکلی بسیار قوی از خود نشان می‌دهند، بدین معنی که پس از تغییر شکل سرد می‌شوند و می‌توانند این شکل را برای همیشه حفظ کنند. با این وجود پس از افزایش دما دوباره به شکل اولیه خود بر می‌گردند.

دانلود کامل مقاله:

Shape Memory Superelastic Poly(isocyanurate-urethane) Aerogels (PIR-PUR) for Deployable Panels and Biomimetic Applications

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است