خانه علمی پژوهشیمقالات فناوری جدید برای پخت رزین‌های اپوکسی

فناوری جدید برای پخت رزین‌های اپوکسی

توسط مدیر سایت
1 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: رزین‌های اپوکسی امروزه در بخش‌های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این کاربردها می‌توان به عایق بندی اجزای الکتریکی، تعمیر قطعات بصورتی پایدار و محکم در موتورهای الکتریکی، قطعات تحمل بار در هواپیما و همچنین برای ساخت بدنه کشتی اشاره کرد.

رزین‌های اپوکسی

رزین‌های اپوکسی در حالت گرانرو جاری می‌شوند و برای تشکیل کامپوزیت‌هایی با عملکرد بالا، با پشم شیشه و الیاف کربن ترکیب می‌شوند. در حال حاضر روش‌های متفاوت پخت بسته به نوع رزین مورد استفاده در دسترس است. امروزه پخت در کوره‌های بزرگ انجام می‌گیرد و رزین در معرض دماهای بسیار بالا قرار گرفته که این روش برای اشیاء بزرگ نظیر پره‌های روتور توربین‌های بادی دشوار می‌باشد.

اگرچه رزین های اپوکسی دیگری نيز وجود دارند كه قابليت پخت گزينشي با نور فرابنفش را دارند، یعنی آن دسته از موادی که در اين پژوهش استفاده شده‌اند. با این وجود نور UV نمی‌تواند در عمق مواد نفوذ کند و در نتیجه از این روش عمدتا برای تولید پوشش‌های تزئینی نازک و یا پوشش های محافظ استفاده می‌شود.

نور فرابنفش باعث شروع واکنش شیمیایی در نقطه خاصی می‌شود که موقتا دمای موضعي تا OC 200 ایجاد می کند. گرما گسترش مي‌يابد و در نتیجه واکنش در مناطق مجاور رزین آغاز می‌شود. آبشار شیمیایی آغاز می‌شود که به طور خودكار تا زمانی ادامه می‌یابد که تمام رزین پخته شود.

خواص محصول

محصول بدست آمده دارای بهترین کیفیت ممکن از لحاظ خواص مکانیکی و حرارتی می‌باشد. از دیگر مزایای این فناوری جدید عدم استفاده از فلزات سنگین مضر می‌باشد. همچنین از این روش برای پخت رزین‌هایی که دارای اشکال پیچیده هندسی می‌باشند استفاده می‌گردد.

دانلود کامل مقاله:

Radical induced cationic frontal polymerization as a versatile tool for epoxy curing and composite production

 

شناخت انواع رزین

مطالب مشابه

1 نظرات

مانا 13 اسفند 1396 - 13:29

خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون

پاسخ

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است