خانه خبر ایران در بین سازندگان پرینتر سه‌بعدی صنعتی پودری

ایران در بین سازندگان پرینتر سه‌بعدی صنعتی پودری

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: تفجوشی انتخابی (یکی از روشهای شکل‌دهی مواد فلزی و سرامیکی) با لیزر یکی از تکنیکهای ساخت افزایشی است که این فناوری برای تولید قطعات نهایی کاربردی به طور مستقیم از روی فایل سه‌بعدی کامپیوتری به صورت لایه‌ به‌ لایه به‌کار گرفته می‌شود.

ویژگی پرینتر سه‌بعدی صنعتی پودری

عدم نیاز به قالب و ابزار در این روش باعث ایجاد انعطاف‌پذیری در توسعه محصولات جدید شده به گونه‌ای که ساخت قطعات با پیچیدگی با این فناوری ممکن است.

این فناوری در شش کشور دنیا همچون امریکا، آلمان و فرانسه وجود دارد و با تلاش محققان کشور ایران به عنوان هفتمین کشور دارای این فناوری قرار گرفت.

سید رامین هاشمی فشارکی؛ عضو هیئت مدیره یکی از شرکتهای فناور که این دستگاه را طراحی و ساخته و در نمایشگاه چاپ سه‌بعدی این فناوری را معرفی کرده درباره این محصول گفت: در فناوری SLS دستگاه قادر است قطعات با استحکام بالا، پیچیدگی زیاد و ابعاد بزرگ مورد نیاز صنایع مختلف را بسازد؛ بر خلاف فناوری فیلامنتی به زمان کمی برای تولید تعداد زیادی قطعه دارد بنابراین بهره‌وری آن نیز بالاتر است.

به گفته وی، این دستگاه قادر به تولید هر قطعه‌ای بدون نیاز به قالب‌سازی و ماشین کاری اضافی است و پودرهای فلزی، سرامیک پلیمر در آن استفاده می‌شود؛ همچنین سرعت ساخت قطعه بستگی به ارتفاع دارد و دو سانتیمتر بر ساعت است.

نمایشگاه چاپ سه‌بعدی و انتخاب بهترین چاپگر ایرانی توسط ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی از 11 تا 13 اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است