خانه علمی پژوهشی توسه سرامیک‌هایی مقاوم به درجه حرارت‌های بالا توسط پلیمر مایع شفاف

توسه سرامیک‌هایی مقاوم به درجه حرارت‌های بالا توسط پلیمر مایع شفاف

توسط مدیر سایت
0 نظرات

محققان دانشگاه ایالتی کانزاس با استفاده از پنج عنصر سیلیکون، بور، کربن، نیتروژن و هیدروژن موفق به ایجاد پلیمر مایع شده‌اند که می‌تواند به سرامیکی با خواص الکتریکی، نوری و حرارتی با ارزش تبدیل گردد. این پلیمر آب مانند در اثر حرارت به سرامیک تبدیل شده و قابلیت تولید انبوه را دارد.

مرجع پلیمر در بازار ایران: این پلیمر شفاف که همانند آب به نظر می‌رسد، برخلاف پلیمرهای دیگری که شامل سیلیکون و بور هستند دارای چگالی و گرانروی برابر با آب می‌باشد.

این پلیمر مایع بسیار شفاف در دمای اتاق مایع باقی می‌ماند و عمر مفید طولانی‌تری نسبت به دیگر پلیمرها دارد و می‌تواند به سرامیک شیشه مانند بسیار سیاه تبدیل شود.

سرامیک‌ها به دلیل مقاومت در درجه حرارت‌های بسیار بالا ارزشمند هستند و برای کاربردهای مختلف نظیر موتورهای جت، کوره‌های دما بالا و یا حتی مواد اکتشافات فضایی استفاده می‌گردد.

از دیگر مزایای این پلیمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • پلیمری کم چگال است و می‌تواند برای ایجاد سرامیک‌های سبک وزن مورد استفاده قرار گیرد.
  • سرامیک مشتق شده از این پلیمر قابلیت تحمل درجه حرارت‌های بالا تا 1700 درجه سلسیوس را دارد.
  • پلیمر می‌تواند الیاف سرامیکی تولید کند.
  • پلیمر مایع در پردازش انعطاف پذیر می‌باشد و می‌تواند داخل قالب‌ها ریخته شده، حرارت دیده تا اشکال سرامیکی پیچیده حاصل گردد.
  • از آنجا که پلیمر مایع است در نتیجه قابل اسپری می‌باشد و می‌تواند به عنوان رنگ جهت پوشش دهی سرامیک مورد استفاده قرار گیرد.
  • هنگامی که با نانو لوله‌های کربن ترکیب می‌شود مواد سیاه رنگی را به وجود می‌آورد که می‌تواند تمام نور را بدون آسیب دیدن جذب کند.
  • تولید سرامیک‌هایی با خواص الکتریکی قابل تنظیم اعم از عایق و نیمه هادی می‌کند.

منبع: sciencedaily

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است