خانه علمی پژوهشی موفقیت در ایجاد سطح فوق آب گریز توسط محققان داخلی

موفقیت در ایجاد سطح فوق آب گریز توسط محققان داخلی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Cover

مرجع پلیمر در بازار ایران: راضیه اکبری که با راهنمایی دکتر محمدرضا محمدی زاده استاد دانشگاه تهران این پروژه تحقیقاتی را به اتمام رسانده است، درباره کاربرد و عملکرد این محصول به خبرنگار علمی ایرنا گفت: محصول موردنظر لایه آسان تمیزشونده در ابعاد آزمایشگاهی است که در شیشه های ساختمانی و نمای ساختمان های بزرگ و همچنین خودروها کاربرد دارد.

سرکار خانم اکبری افزود:

این لایه آب را از خود طرد می کند به این صورت که اگر روی آن قطره آبی قرار دهید، روی سطح پخش نمی شود و با دادن اندکی شیب به سطح، قطره از روی آن به سادگی غلت خورده و به پایین می افتد و به همراه خود آلودگی های سطح را نیز پاک می کند.

اکبری درخصوص مزیت های رقابتی این محصول نسبت به نمونه های مشابه اظهار داشت: ساختار محصولات مشابه در بازارهای جهانی براساس پلیمرها است که چسبندگی پایینی به سطح شیشه ای و فلزی دارند اما سطوح اکسید فلزی روی زیرلایه های شیشه و فلز عمر بالایی دارند.
به گفته وی، نمونه خارجی این محصول که پلیمری است حداکثر ۶ ماه تا یکسال طول عمر دارد ولی عمر این محصول، نامحدود است و خش و خرابی هم ندارد.
این دانشجوی محقق ادامه داد: قیمت یک لیتر این محصول در نمونه پژوهشی، ۵ میلیون تومان است که البته در نمونه صنعتی، قیمت تمام شده محصول، بسیار ارزان تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این محصول برای پوشش مقره های برق در مناطقی که رطوبت، گرما یا گرد و خاک زیادی وجود دارد بسیار مناسب است و قرار دادن این پوشش روی ابزارهای مختلف فلزی و شیشه ای، طول عمر این وسایل را بالا می برد چراکه موجب می شود سطوح فلزی و شیشه ای، آلودگی را به خود جذب نکنند و دچار خوردگی نشوند.
اکبری یادآور شد: از آنجاکه این ماده علاوه بر ویژگی آب گریزی و آسان تمیزشوندگی، مانع یخ زدگی سطوح شیشه ای و فلزی نیز می شود در صنایع هواپیماسازی، کاربردهای زیادی خواهد داشت.
طرح سطح فوق آب گریز یکی از طرح هایی است که در نمایشگاه برنامه پویش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در روزهای پایانی اسفندماه گذشته ارائه شد.

منبع: دانشجو آزاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است