خانه علمی پژوهشیمقالات حفاظت از داروهای پروتئینی با پلیمر جدید توسعه یافته

حفاظت از داروهای پروتئینی با پلیمر جدید توسعه یافته

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: اتصال پلیمرهای زیست سازگار نظیر پلی اتیلن گلیکول (PEG) به پروتئین‌های درمانی، می‌تواند طول عمر آن‌ها را در جریان خون طولانی‌تر کند. اما بسیاری از این پلیمرها در داروهای پروتئینی خارج از بدن تثبیت نمی‌شوند. داروهای پروتئینی اغلب نیاز به دمای پایین و کاربرد با دقتی بالا در حین ذخیره‌سازی و حمل و نقل دارند، در غیر این صورت آن‌ها می‌توانند غیر فعال شوند و عواقب تهدیده کننده‌ای برای زندگی بیماران داشته باشند.

در حال حاضر محققین موفق به توسعه پلیمری شده‌اند که می‌تواند باعث پایداری داروهای پروتئینی قبل و بعد از تزریق شود. گلایکوپلیمر شامل زنجیره‌های جانبی دی ساکارید ترهالوز می‌باشد و در اثر اتصال به انسولین باعث افزایش طول عمر آن بدون اثرات سمی خواهد شد. همچنین از تجمع انسولین در لوله آزمایش هنگامی که در معرض حرارت و فشارهای مکانیکی قرار می‌گیرد، جلوگیری می‌کند. انسولین داروی پروتئینی می‌باشد که برای تنظیم سطح خون در افراد مبتلا به دیابت به طور گسترده استفاده می‌شود.

دانشمندان در یافتند که گلایکوپلیمر ترهالوز می‌تواند باعث حافظت لیزوزیم و دیگر آنزیم‌ها از گرما و خشک شدن انجمادی شود. پایدار سازی داروهای پروتئینی در بخش‌هایی که امکان سردسازی مداوم برای نگهداری این داروها وجود ندارد، بسیار مهم می‌باشد. پلیمر جدید توسعه یافته می‌تواند جایگزین امیدوار کننده‌ای برای PEG در آینده باشد.

دانلود کامل مقاله:

Trehalose Glycopolymer Enhances Both Solution Stability and

Pharmacokinetics of a Therapeutic Protein

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است