خانه اقتصادی افزایش ظرفیت تولید پاراکسیلن در چین سبب توقف طرح های توسعه در آسیا

افزایش ظرفیت تولید پاراکسیلن در چین سبب توقف طرح های توسعه در آسیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا، منابع صنعتی به تازگی اعلام کردند: انتظار می رود ظرف چهار سال آینده ظرفیت تولید پاراکسیلن چین به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد و در فاصله سال های 2017 تا 2021 حداقل 20 میلیون تن ظرفیت جدید افزوده شود و این موضوع بسیاری از شرکت های پتروشیمی را به بازنگری در پروژه های تولید پاراکسیلن خود به ویژه در شمال شرق آسیا واداشته است.

پتروشیمی

وضعیت تولید پاراکسیلن

بر اساس این گزارش ، در حال حاضرطرح توسعه ای افزایش ظرفیت تولید پاراکسیلن شرکت جی اس کلتکس (GS Caltex) کره جنوبی در شهر یئوسو این کشور، برای رساندن ظرفیت از رقم فعلی یک میلیون و 350 هزار تن به 2 میلیون و 350 هزار تن در سال مهمترین پروژه غیر چینی در شمال شرق آسیا به شمار می رود که قرار بود در قالب یک طرح مشترک (JV) با شرکت های ژاپنی شووا شل (Showa Shell) و تائیو اویل (Taiyo oil) به بهره برداری برسد. اگر چه بنا بود این طرح تا پایان سال 2014 میلادی به مرحله تولید برسد؛ با این حال هیچ گاه از مرحله ارائه پیشنهاد و طرح اولیه فراتر نرفت.

شرکت CB&I که قراردادی را با سه شرکت یادشده برای ارائه لیسانس فناوری مورد نیاز، خدمات مهندسی پایه و تامین کاتالیست مجتمع جدید در اکتبر سال 2013 به امضاء رسانده بود؛ پیشتر اعلام کرد که این طرح تا سال 2016 میلادی در مدار تولید قرار می گیرد. با این حال منابع نزدیک به این سه شرکت اندکی بعد اعلام کردند که کار ساخت تاسیسات یادشده هنوز آغاز نشده است.
این گزارش می افزاید: اگر چه طرف های مختلف این طرح توسعه ای عظیم تا کنون نظرات گوناگونی منتشر کرده اند؛ در حال حاضر به نظر می رسد سرمایه گذاران تمایل چندانی به پیشبرد این پروژه ندارند.
هم اکنون برخی ازمجریان پروژه های غیر چینی تولید پاراکسیلن آسیا در حال بازنگری در برنامه های خود هستند

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است