خانه علمی پژوهشی استفاده از خاکستر کاغذ به عنوان ماده اولیه برای تولید کالاهای پلاستیکی

استفاده از خاکستر کاغذ به عنوان ماده اولیه برای تولید کالاهای پلاستیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از مهر: محققان فنلاندی از خاکستر کاغذ به عنوان ماده اولیه برای تولید کالاهای پلاستیکی استفاده کردند.

استفاده از خاکستر

خاکستر هوابرد (Fly ash) همان طور که از نام آن پیداست، ذرات ریز خاکستر است که در هوا معلق می‌ماند. هنگام تولید کلان کاغذ و مقوا مقدار زیادی از این نوع خاکستر همراه لجن به وجود می‌آید. هر چند مقدار خاصی از این پسماند در تولید سیمان به کار می‌رود، اما در نهایت بخش اعظم آن دور ریخته می‌شود.

درهمین راستا دانشمندان فنلاندی این خاکستر را به عنوان ماده اولیه برای تولید کالاهای پلاستیکی به کار بردند.

آزمایش‌های محققان مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند نشان داد این نوع خاکستر و لجن فرایند تولید کاغذ را می‌توان جایگزین ۵۰ درصد از پروپیلنی کرد که در کامپوزیت‌های پلاستیکی به کار می‌رود.

این روش علاوه بر آن که از دورریز پسماند کاغذ جلوگیری می‌کند، به کاهش هزینه‌های تولید کالاهای پلاستیکی منجر می‌شود و همچنین از میزان نفت مصرفی می‌کاهد.

همچنین می‌توان با افزایش میزان خاکستر و لجنی که جایگزین پروپیلن می‌شود، ویژگی‌های پلاستیکی مانند قدرت، ضخامت، مقاومت در برابر گرما، ظاهر و بافت سطح را بررسی کرد.

تا کنون محققان VTT کاشی‌های پلاستیکی و محفظه‌های پلاستیکی ساخته‌اند که ۳۰ درصد آنها از دورریز کاغذ تهیه شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است