خانه علمی پژوهشی اختراع پليمر تركيبي حافظه ‌دار ترموپلاستيك

اختراع پليمر تركيبي حافظه ‌دار ترموپلاستيك

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پليمر تركيبي حافظه‌دار ترموپلاستيك توسط محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

درباره اختراع پليمر تركيبي حافظه ‌دار

داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت : «پليمر تركيبي حافظه‌دار ترموپلاستيك» توسط دکتر عبدالحسين فريدون عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان، دکتر مرتضی قربان ‌زاده آهنگری عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران، فرزانه معماريان از دانشجویان دکتری این رشته  و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 89259 به ثبت رسید.

داود معروفی  در توضیح این اختراع افزود : مواد حافظه ‌دار موادی هستند كه اين توانايي را دارند كه اگر آن‌ها را تا بالاي دماي ويژه‌اي گرم كنيم، قادر به بازيابي شكل اوليه‌ي خود خواهند بود، از اين‌رو توليد پليمرهاي حافظه‌دار مي‌تواند از منظرهاي مختلف حائز اهميت باشد.

وی با اشاره به نياز روزافزون صنايع مختلف به پليمرها و به‌خصوص پليمرهاي هوشمند و پايين بودن استحکام اين مواد به‌عنوان يكي از نقاط ضعف تصریح کرد : اين طرح با هدف رسيدن به ساختار بهينه‌اي از پليمرهاي حافظه‌دار داراي مقاومت مكانيكي بالا در برابر بارهاي ضربه‌اي انجام شده و ازتركيب دو پليمر پلي يورتان ترموپلاستيك و اكريلونيتريل بوتادين استايرن استفاده شده است.

معروفی يكي از كاربردهاي مهم اين كامپوزيت را در صنايع خودروسازي عنوان كرد و اظهار داشت : اين طرح با توجه به اينكه بيشتر بر بهبود خواص ضربه‌اي و مكانيكي يك پليمر تركيبي حافظه‌دار تأكيد دارد، مي‌تواند كاربرد اين پليمرها را در صنايع مختلف افزايش دهد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است