خانه اقتصادی تولیدکنندگان اتیلن ژاپن از سقف ظرفیت تولید گذشتند

تولیدکنندگان اتیلن ژاپن از سقف ظرفیت تولید گذشتند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical-Units foregin

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا، انجمن صنعت پتروشیمی ژاپن به تازگی اعلام کرد که تاسیسات تولید اتیلن این کشور در ماه ژانویه امسال به نرخ بهره برداری از ظرفیت 100.1 درصد دست یافته اند که به معنای عبور از سقف ظرفیت تولید، برای اولین بار از ماه فوریه سال 2008 میلادی است.

این گزارش می افزاید: تقاضا از سوی بازار داخلی و صادارت به بازار آسیا روندی رو به رشد را تجربه می کند.
یک نماینده انجمن صنعت پتروشیمی ژاپن می گوید: عبور از سقف نرخ بهره برداری از ظرفیت به این دلیل رخ داد که شرکت های پتروشیمی این کشور تولید اتیلن درمجتمع های خود را به بیش از حداکثر ظرفیت تولید، یعنی فراتر از رقمی که به طور رسمی اعلام کرده اند؛ رساندند.
بر اساس این گزارش، نرخ بهره برداری از ظرفیت در ماه ژانویه برای پنجمین ماه متوالی با افزایش همراه بود. روندی که حاکی از یک تغییر قابل ملاحظه نسبت به بازه سال های 2011 تا 2013 است.
در این مدت مجتمع های یادشده با نرخی کمتر از 90 درصد به فعالیت می پرداختند تا بتوانند به سوددهی برسند. شرکت های پتروشیمی ژاپن به طور متوسط در فاصله سال های 2014 تا 2016 میلادی به طور متوسط سالانه یک مجتمع تولید اتیلن خود را تعطیل کرده اند. موضوعی که کمک شایانی به کاهش عرضه بی رویه این محصول کرد.
نرخ بهره برداری ماهانه بر مبنای ظرفیت تولید گزارش شده این تاسیسات به وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن و میزان تولید واقعی آن ها محاسبه شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است